De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Vermeulen M »

Ik heb vandaag mijn selectiecommissie gehad in Etterbeek.

Even verduidelijken dat ik voor agent ga, voor de vacature in Turnhout.

Het is mijn 3de en laatste keer dus het is erop of eronder :)

Ik ben al voorbij de 30 en heb ongeveer 9 jaar ervaring als bewakingsagent, daarvoor was ik militair.
Tot mijn verbazing zat er geen psychologe bij. 1 man van Antwerpen ik weet zijn functie al niet meer en dan nog 2 commissarissen.
Ik moet zeggen dat het gesprek, tegenover die 2 vorige keren, heel gemoedelijk verliep. ik heb nooit het gevoel gehad dat ze mij wilde vast spreken eerder hebben ze mij geholpen toen ze vroegen wat de topprioriteit in Antwerpen was. Ik bleef maar denken aan terrorisme toen het uiteindelijk drugs was. Ik had erna wel gezegd dat Bart de Wever daar idd prioriteit wou van maken maar dat het te lang geleden was dat ik dat in de media had gezien. ze vroegen ook waarom politie? Ik heb dan geantwoord dat de bewaking een onzekere sector is en bij de politie meer zekerheid hebt. Ook kan je doorgroeien bij de politie en in de bewaking zit je als regiomanager op een bureau en dat zag ik zeker niet zitten, ik zou het veldwerk te hard missen. Af en toe heb ik een lid van de jury toch laten lachen door de manier ik alles vertelde :) het was zeker niet uitlachen. Theorie hebben ze amper tot niets van gevraagd ze vroegen alleen of er bij de federale ook agenten zitten. ik heb toen gezegd dat er in Zaventem agenten zijn voor de verkeersregeling, want op de kiss & ride is het soms een soep :) waar het jurylid meeknikkend lachte. Ze waren nog altijd niet overtuigd en zegde me dat ik wel ne gezellige ben voor iets mee te gaan drinken maar ik zag er te braaf uit. Ze dachten dat ik bij een confrontatie zou gaan lopen of andere het voor mij laten oplossen. ik heb gezegd dat ik altijd kan lachen en zwansen maar dat het er op aankomt heel assertief kan zijn. Daar gingen ze niet op in.

Op het laatste vroegen ze of ik nog vragen had en ik vroeg of er buiten november nog een andere klas start in het pivo omdat ik mijn medische nog moet doen. Een jurylid zei me als ik een snelle opzeg had op mijn werk dat ik november mss nog zou halen. geen idee of hij dat meende of mij op een dwaalspoor wou brengen...

nu afwachten op de brief, hopelijk is het positief!
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
VegasBaby
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 20:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VegasBaby »

Ik heb afgelopen maandag (10 oktober) mijn gesprek met de selectiecommissie gehad op Campus Vesta. De zenuwen gierden door mijn lijf, maar moet eigenlijk zeggen dat ik het al bij al nog wel een aangenaam gesprek vond. Ik had niet echt het gevoel dat ik in een hoekje geduwd werd. Uiteraard hebben ze mij wel voor enkele dilemma's gezet, maar ik denk dat ik toch rustig ben gebleven en eerlijk en -mijns inziens- correct heb geantwoord.

Nu is het wachten op het verlossende nieuws.. ik controleer dagelijks mijn mailbox meerdere keren en sta te popelen als ik thuis kom om de brievenbus te openen.. denk dat dit deel nog het meest zenuwslopende is :)

Heel veel succes aan iedereen die zijn of haar gesprek nog voor de boeg heeft!
aspirant-inspecteur @ Campus Vesta sedert 02/10/2017
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Vermeulen M »

Vandaag een e-mail gekregen dat ik geslaagd ben voor de selectiecommissie! Nu nog de medische keuring en het afronden van mijn moraliteitsonderzoek. Als er mensen vragen hebben mag je ze altijd stellen. Alles zit nog vers in het geheugen
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
naamloss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2016, 15:07

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door naamloss »

Als je een mail krijgt voor het medisch onderzoek wil dat dan zeggen dat je geslaagd bent voor het gesprek met de selectiecommissie?
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Greg2003 »

naamloss schreefCOLONAls je een mail krijgt voor het medisch onderzoek wil dat dan zeggen dat je geslaagd bent voor het gesprek met de selectiecommissie?
Normaal gezien wel.
Ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik geslaagd was voor de selectiecommissie.
onmiddellijk de medische keuring en dan heeeeel lang moeten wachten op m'n attest. ( 1 jaar )
nu aangeworven in PZ antwerpen.
start opleiding 3/11/2016.

Succes.
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Vermeulen M »

naamloss schreefCOLONAls je een mail krijgt voor het medisch onderzoek wil dat dan zeggen dat je geslaagd bent voor het gesprek met de selectiecommissie?
Wanneer moet jij naar de medische keuring komen naamloss?
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
naamloss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2016, 15:07

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door naamloss »

Vermeulen M schreefCOLON
naamloss schreefCOLONAls je een mail krijgt voor het medisch onderzoek wil dat dan zeggen dat je geslaagd bent voor het gesprek met de selectiecommissie?
Wanneer moet jij naar de medische keuring komen naamloss?
Ook 17 november. Dat was de eerste datum die vrij is
DVE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2016, 21:55

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door DVE »

Greg2003 schreefCOLON
naamloss schreefCOLONAls je een mail krijgt voor het medisch onderzoek wil dat dan zeggen dat je geslaagd bent voor het gesprek met de selectiecommissie?
Normaal gezien wel.
Ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik geslaagd was voor de selectiecommissie.
onmiddellijk de medische keuring en dan heeeeel lang moeten wachten op m'n attest. ( 1 jaar )
nu aangeworven in PZ antwerpen.
start opleiding 3/11/2016.

Succes.
Vraag hierover: als je 1 jaar moeten wachten hebt op dit attest, was het op moment van ontvangst dan nog 2 jaar geldig?
Hoe is jouw aanwerving verlopen, ben je opgebeld of heb je zelf initiatief genomen?

Mijn medische keuring is 3 november. Hopelijk weten we snel meer!

Bedankt al!
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Greg2003 »

DVE schreefCOLON
Greg2003 schreefCOLON
naamloss schreefCOLONAls je een mail krijgt voor het medisch onderzoek wil dat dan zeggen dat je geslaagd bent voor het gesprek met de selectiecommissie?
Normaal gezien wel.
Ik heb ook nooit een brief ontvangen dat ik geslaagd was voor de selectiecommissie.
onmiddellijk de medische keuring en dan heeeeel lang moeten wachten op m'n attest. ( 1 jaar )
nu aangeworven in PZ antwerpen.
start opleiding 3/11/2016.

Succes.
Vraag hierover: als je 1 jaar moeten wachten hebt op dit attest, was het op moment van ontvangst dan nog 2 jaar geldig?
Hoe is jouw aanwerving verlopen, ben je opgebeld of heb je zelf initiatief genomen?

Mijn medische keuring is 3 november. Hopelijk weten we snel meer!

Bedankt al!
Beste.

Het attest is 2jaar geldig vanaf dat u het in handen hebt.
Ik heb binnen de week een PZ gevonden.
Ik had dan ook zelf alle zones uit west- en oost-vlaanderen opgebeld en antwerpen en brussel.
hou er rekening mee dat de plaatsen zeer schaars zijn.

Veel succes
VegasBaby
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 20:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VegasBaby »

Gisteren telefoontje gekregen van HRM. Ik moet woensdag naar de medische keuring dus daaruit leid ik dan af dat mijn gesprek met de commissie positief was!
aspirant-inspecteur @ Campus Vesta sedert 02/10/2017
naamloss
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2016, 15:07

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door naamloss »

VegasBaby schreefCOLONGisteren telefoontje gekregen van HRM. Ik moet woensdag naar de medische keuring dus daaruit leid ik dan af dat mijn gesprek met de commissie positief was!
Ik snap soms de volgorde niet. Ik deed op 06 oktober mijn gesprek en kreeg deze week de uitleg dat 17 november de eerstevolgende plaats was voor de medische keuring.
Anyway veel succes ;)
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Vermeulen M »

naamloss schreefCOLON
VegasBaby schreefCOLONGisteren telefoontje gekregen van HRM. Ik moet woensdag naar de medische keuring dus daaruit leid ik dan af dat mijn gesprek met de commissie positief was!
Ik snap soms de volgorde niet. Ik deed op 06 oktober mijn gesprek en kreeg deze week de uitleg dat 17 november de eerstevolgende plaats was voor de medische keuring.
Anyway veel succes ;)
Ik 26 september commissie en ook pas 17 november medische keuring. Ach ja maakt allemaal niet uit, geduld is een schone deugd ;)
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Buryfr
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2016, 12:52

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Buryfr »

Beste forumleden,


is er iemand die In Gent (Mendonk) voor de commissie is moeten komen? Stellen ze dan vragen specifiek over politie Gent of misschien mogelijks ook over het politiekorps van je eigen stad (in mijn geval Aalst) ?
Worden er ook vragen gesteld over de actualiteit? ISIS e.d. ?
Ik heb al paar van jullie reacties gelezen en kunnen vaststellen dat ze ook over de structuur van de opleiding vragen stellen. Waar kan ik alles hieromtrent tot in detail terug vinden?

Zijn er nog tips die jullie mij kunnen geven? Letten ze op houding, woordkeuze,...?
Ik heb nog ongeveer een maand om mij voor te bereiden. 22 november is D-Day :-D :eek:
Cognitieve/fysieke test: Geslaagd
Persoonlijkheidstest: Geslaagd
Selectiecommissie: op datum 22/11
Sven28
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2016, 14:59

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Sven28 »

Dag Forumleden,

ik heb reeds met meerdere inspecteurs in functie gepraat en ook hier al meerdere verhalen gelezen.

wat mij opvalt is dat ze vaak een vraag stellen waarbij je uw collega iets (fout) ziet doen en ze vragen wat je zou doen.

Een voorbeeld wat ik op deze forum heb gelezen is: je zit op terras en je ziet je collega een verkeerd parkeerder een boete geven, even later staat er weer iemand verkeerd geparkeerd maar dit is een mooie vrouw/man en de collega laat het hier bij een waarschuwing. wat doe je dan?

Ik vraag mij af wat je in zo een geval moet zeggen. Naar mijn mening kan je je collega hier toch niet op het moment zelf over aanspreken want dan maak je deze collega zwart in het openbaar. Maar ze zullen het ook niet leuk vinden als je hier niets tegen zou doen. Kan je eventueel wel zeggen dat je het op een later tijdstip (bv. op bureau) het aankaart met je collega? Ik weet dat dit in het echt niet zal gebeuren maar ik vraag me af hoe je op deze vraag voor hen juist kan antwoorden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Sven
Neo*T
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015, 21:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Neo*T »

Hey Sven,

Als die vraag of soortgelijke vraag komt neem je een stelling in die JIJ vind dat het best is ,
deze zal men natuurlijk in twijfel trekken en je het zo moeilijk mogelijk proberen maken met allerlei argumenten.
Het gaat er niet zozeer om welk het juiste antwoord is , als die al bestaat voor sommige van die vragen , belangrijker is hoe je omgaat met zo een vraag.
Neem je tijd om te denken , neem je stelling in en verdedig die.

Mvg
Neo*T
BUTTON_POST_REPLY