De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
joskevermeulen
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 09:03

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door joskevermeulen »

@musbertang,

hey ik zie dat jij in gent start op 1/10 ('k heb gisteren mijn gesprek gehad met de commissie in opac)
werd jij telefonische verwittigd na je slagen of heb je het per brief vernomen?

mij werd gisteren meegedeeld dat ik ongeveer een maand (!!) op mijn brief zou moeten wachten, is dit normaal?
het lijkt me toch wreed lang, nee?

als ik dan lees dat jolijn werd opgebeld door de selectiecommissie? moet ik me zorgen maken?

bye, de jos
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door musbertang »

Ik werd twee weken later opgebeld om mee te delen dat ik geslaagd ben. Toen hebben ze ook gevraagd of ik kan starten in oktober. Enkele dagen later zat er een invulformulier in om mijn schoolkeuze en de start in oktober te bevestigen.

Het probleem momenteel is dat ge u wss niet zo goed voelt bij dat gesprek.. Bij iedereen is dat, ook bij mij.. hoe is het eigenlijk verlopen?

grts!
AINP 104 PROMOTIE
joskevermeulen
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 09:03

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door joskevermeulen »

@musbertang

ja inderdaad, gemengde gevoelens hou ik er aan over
soms denk ik dat het goed was, en als ik alles overpeins denk ik weer dat het slecht was, gek hé
ik heb correcte dingen gezegd, maar ik heb ook foute dingen gezegd, vooral interne keuken-zaken, wat doet een wijkinsepecteur exact, ja dat weet ik niet, vind ik ook nergens terug ...

bij was het een commissie van 5 personen, best wel spannend :-)

ik ben al wat ouder dan de meesten onder jullie, ik had niet het gevoel dat ik zwaar getest werd of geprovoceerd werd
ik heb ook al wat ervaring met jobinterviews, k vond het redelijk meevallen
maar ik heb - zoals reeds gezegd - hier en daar wel iets verkeerd geantwoord n daar hou ik een wrang gevoel aan over

we zullen zien, ik heb mijn best gedaan onder stress wel te verstaan :-)

ik zal iets laten weten hé

bye de jos
jessie1988
Politie
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 10:58

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door jessie1988 »

Ik had ook een slecht gevoel na mijn gesprek met de selectiecommissie. Constant denk je: dit of dit had ik nog kunnen zeggen.
Bij mij zeiden ze ook dat ik ongeveer een maand ging moeten wachten op resultaat. Vandaag werd ik gebeld door de selectiedienst om mee te delen dat ik geslaagd ben en om te vragen of ik op 1 oktober kan starten op OPAC. :whoeha:
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door Kenny VDM »

@joske : Een wijkagent werkt wijk -en buurtgericht en zorgt voor de politionele zichtbaarheid.
Een regel zegt dat er per 4000 inwoners 1 wijkagent dient voozien te worden.

Gewoon even ter informatie, niet dat je er nu nog veel gaat aan hebben :whoeha:
In opleiding @ PIVO AINP28
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door musbertang »

joskevermeulen schreefCOLON@musbertang

ja inderdaad, gemengde gevoelens hou ik er aan over
soms denk ik dat het goed was, en als ik alles overpeins denk ik weer dat het slecht was, gek hé
ik heb correcte dingen gezegd, maar ik heb ook foute dingen gezegd, vooral interne keuken-zaken, wat doet een wijkinsepecteur exact, ja dat weet ik niet, vind ik ook nergens terug ...

bij was het een commissie van 5 personen, best wel spannend :-)

ik ben al wat ouder dan de meesten onder jullie, ik had niet het gevoel dat ik zwaar getest werd of geprovoceerd werd
ik heb ook al wat ervaring met jobinterviews, k vond het redelijk meevallen
maar ik heb - zoals reeds gezegd - hier en daar wel iets verkeerd geantwoord n daar hou ik een wrang gevoel aan over

we zullen zien, ik heb mijn best gedaan onder stress wel te verstaan :-)

ik zal iets laten weten hé

bye de jos
Ik had hetzelfde gevoel ;) Dus maak je maar niet te snel zorgen!! Uiteindelijk is het al een grote prestatie dat je aan de vierde test mag deelnemen.. 70-80 % van alle ingeschrevenen liggen er nu al uit ;-) .. Als ge u goed hebt voorbereid, rustig gebleven zijt, goede motivatie, algemene kennis over politie... zal het geen probleem zijn ^^

Laat iets weten hé :)
AINP 104 PROMOTIE
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door Kenny VDM »

kennis van politie, wisten ze tegen mij te zeggen: " daar moeten we niets over vragen, daar ben je al uitgebreid over geinformeerd" ik zat daar zo van wtf juist het onderwerp waar ik punten op kan scoren laten ze ervan tussen :-)
Over motivatie hebben ze ook niets gevraagd, het was bij mij echt over mijn persoonlijkheid en veel voorbeelden geven, HEEEEEL veel :eek:
In opleiding @ PIVO AINP28
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door musbertang »

Kenny VDM schreefCOLONkennis van politie, wisten ze tegen mij te zeggen: " daar moeten we niets over vragen, daar ben je al uitgebreid over geinformeerd" ik zat daar zo van wtf juist het onderwerp waar ik punten op kan scoren laten ze ervan tussen :-)
Over motivatie hebben ze ook niets gevraagd, het was bij mij echt over mijn persoonlijkheid en veel voorbeelden geven, HEEEEEL veel :eek:
Teken dat dit duidelijk genoeg was.. Bij mij hebben ze ook niet diep gepolst naar mijn motivatie. Ik had deze goed en uitgebreid verteld en opgeschreven tijdens de tweede test. Nog ff geduld :)
AINP 104 PROMOTIE
joskevermeulen
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 09:03

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door joskevermeulen »

aan allen die gereageerd hebben op mijn berichtje

idd, rare gedachten zoals

"ooh, hier heb ik toch iets heel dwaas gezegd"
en
"ai, daar had ik toch dat en dat moeten zeggen, ik had het zo goed voorbereid en het kwam er niet uit..."

we zullen zien, we zullen zien, ik ga met pasen skiën, misschien bellen ze me op als ik bovenop de berg sta ;-)

tx voor de suppport

tot laters, de jos
Dojo
Politie
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 12:54

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door Dojo »

Even ter informatie:

Ik heb een week geleden de proef afgelegd, redelijk hard aangepakt geweest en met serieuze twijfels over al dan niet geslaagd zijn buitengekomen. Maar gisteren kreeg ik al telefoon of ik op 1 oktober kon beginnen.

Boddom line: doe uw best en fixeer u zeker niet op kritiek/ moeilijk doen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Gewoon wachten op uw resultaat en vingers kruisen. :P

Trouwens zoals ik het van een dossierbeheerder bij selectie gehoord heb komt quasi iedereen met een slecht gevoel buiten, geslaagd of niet. Het is dus een vrij slechte indicator voor uw resultaat.

Bon chance aan iedereen die er nog door moet.
PZ 5344
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door Kenny VDM »

Vandaag na 3dagen al :shock: mijn officiele brief in de bus gekregen, waar op vermeld staat dat ik GESLAAGD ben over de ganse lijn!!!!! :whoeha: 8)

Zelfs mijn punten waren goed :lol:

Mij weer zorgen gemaakt voor nix, maar het is wel een pak van mijn hart dat het positief is uitgedraaid.

Hoe gaat het nu verder? Ga ik telefoon krijgen om een keuze te maken waar ik de opleiding wens aan te vangen?
Op de brief stond vermeld dat het antecedentenonderzoek nog afgerond dient te worden.

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de steun en de tips, alsook het forum :wink:

ps: IK BEN REUZE BLIJ!!!! :lol:
In opleiding @ PIVO AINP28
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door kevinvda »

Kenny VDM schreefCOLONVandaag na 3dagen al :shock: mijn officiele brief in de bus gekregen, waar op vermeld staat dat ik GESLAAGD ben over de ganse lijn!!!!! :whoeha: 8)

Zelfs mijn punten waren goed :lol:

Mij weer zorgen gemaakt voor nix, maar het is wel een pak van mijn hart dat het positief is uitgedraaid.

Hoe gaat het nu verder? Ga ik telefoon krijgen om een keuze te maken waar ik de opleiding wens aan te vangen?
Op de brief stond vermeld dat het antecedentenonderzoek nog afgerond dient te worden.

Ik wil iedereen alvast bedanken voor de steun en de tips, alsook het forum :wink:

ps: IK BEN REUZE BLIJ!!!! :lol:
Allereerst dikke proficiat!

Normaal ga je telefoon krijgen als het antecedentenonderzoek is afgerond met de vraag waar je de opleiding wil volgen.

Daarna krijg je nog een attest van slagen, alsook een brief die je moet invullen en waar je je keuze van school bevestigd.

Waar ga je gaan trouwens? :lol:
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door Kenny VDM »

Thanx voor de info kevinvda, mijn voorkeur gaat absoluut naar het pivo.

Dus hopelijk tot in oktober he collega :whoeha:

Ga ik nu nog eens een attest van slagen ontvangen? De brief die ik gisteren heb gekregen daar stonden al mijn punten op en de melding dat ik geslaagd ben.
In opleiding @ PIVO AINP28
l'hoëst s
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2009, 11:23

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door l'hoëst s »

proficiat dat je geslaagd zijt kenny ;)
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door Kenny VDM »

l'hoëst s schreefCOLONproficiat dat je geslaagd zijt kenny ;)
Thanx
In opleiding @ PIVO AINP28
BUTTON_POST_REPLY