Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Hillydoedel »

Mag ik concluderen dat er nog geen nieuwe baas van de algemene directie van de gerechtelijke politie gekozen is?
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Black Dog »

Wanneer Fernand Koekelberg opzij werd gezet nam Van Thielen zijn functie over ad interim als Commissaris-generaal.
Ondertussen werd er natuurlijk iemand anders gezocht en dat werd mevr. De Bolle.

Van Thielen heeft zijn functie als directeur van de gerechterlijke politie nooit opzij gelegd tijdens deze periode toen hij CG ai was...voor zover ik me kan herinneren.
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Hasselaar »

Hey allemaal,

Ik moet volgende week voor de commissie verschijnen in de politieschool te Ranst
voor agent van de politie.
Nu wil ik weten of de jury dezelfde vragen gaan stellen als voor INP? Of wordt er meer naar de Lokale werking gevraagd?
Iemand enige ervaringen met de jury in Antwerpen? Alle tips zijn welkom!!
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Vermeulen M »

hasselaar,

Ik ben met verschillende mensen gaan praten zowel een commissaris als een inspecteur en een agent.

Nu deze mensen zeggen praktisch allemaal hetzelfde:

in ons geval zullen ze meer vragen over verkeer en wijkwerking. ook zijn er een aantal die bij gapa zullen werken puur alleen verkeerd geparkeerden opschrijven (als je de slechtste punten hebt tijdens de politieschool)

Als je de beste punten hebt mag je kiezen waar je gaat werken (heb ik mij laten wijsmaken ik weet ook niet of dat 100% zo is)

dus samengevat:

propere kledij, structuur van de geïntegreerde politie (lokaal en federaal kunnen uitleggen), dirco & dirjud, burgemeester kennen, korpschef, en de ministers van binnenlandse en justitie, grondige voorstelling, AIK + waar is dat gebouw gelegen, wat doet en mag een agent allemaal, waarom wil je bij de politie werken, waarom zouden we u kiezen, wat zijn de waarden van een goede politieagent, is er federale politie in antwerpen?, wat is een zonaal veiligheidsplan?

en vooral: jezelf blijven, niet liegen of rond de pot draaien! als ge iets niet weet zeg je dat ook gewoon.

en bij u standpunt blijven, ze zullen u proberen van de wijs te brengen maar daar ga je gewoon niet op in.

nogmaals succes en tot donderdag :)
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Hasselaar
__________________________
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 13:58

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Hasselaar »

Thanks! good luck
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door VRS »

Voor wie nog wou weten hoe het zit met wie nu DG is van de FGP:
François Farcy interimbaas federale gerechtelijke politie
De ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie hebben François Farcy aangewezen als directeur-generaal ad interim van de federale gerechtelijke politie. Maandag 17 december volgt hij de huidige directeur-generaal Valère De Cloet op, die op 1 januari met pensioen gaat. Farcy is momenteel gerechtelijk directeur van het arrondissement Bergen, zo meldt minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet. De procedure voor een definitieve opvolging dient omwille van een "technisch gegeven" opnieuw gevoerd te worden, waardoor er een voorlopige benoeming is.

De Cloet gaat begin volgend jaar met pensioen na een vrijwillige verlenging van zijn mandaat. Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet en minister van Justitie Annemie Turtelboom "zijn hem erkentelijk voor zijn voorbeeldige loopbaan, die hij leidde met inzicht en professionalisme." François Farcy neemt ad interim de fakkel over. "Overeenkomstig de regels van de taalpariteit die van toepassing zijn voor de top van de federale politie, komt deze functie een Franstalige toe", luidt het in een persbericht.

"François Farcy heeft overigens ervaring met leidinggeven en heeft binnen de gerechtelijke politie verschillende, belangrijke functies uitgeoefend zoals operationeel directeur, lokaal beheerder van informanten en officier verantwoordelijk voor de bijzondere opsporingstechnieken in het arrondissement van Verviers en als gerechtelijk directeur van het arrondissement Bergen."

De procedure om een definitieve opvolger van De Cloet aan te duiden dient opnieuw gevoerd te worden. Het Comité P heeft immers laten weten dat één van de leden van de selectiecommissie niet de hoedanigheid had die men had laten blijken. "Dit technisch gegeven impliceert dat een nieuwe procedure ab initio moet worden gevoerd om een definitieve titularis voor dat ambt aan te wijzen. De procedure zal derhalve zo snel mogelijk worden opgestart om spoedig een definitieve benoeming van een voorgedragen kandidaat te kunnen bezegelen."
BRON: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... itie.dhtml
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Black Dog »

Mooie bijdrage... :wink:
hardbeatzq
__________________________
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2012, 23:56

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door hardbeatzq »

Ik moet mijn uitnodiging nog krijgen maar vind dat sommige bronnen zich toch wel tegenspreken.
Een goede vriend had een gesprek met een commissaris zetelend in de selectiecommissie gehad die zei dat je erg veel al moest weten.
Terwijl mijn commissaris zei dat je enkel maar de basis moest weten. Ik vond dit nogal raar, aangezien er veel meer dan de basis tijdens mijn persoonlijkheidsproef al werd bevraagd o.a de verschillende directies opnoemen en helemaal uitleggen
Fysiek + Cognitief AINP: Geslaagd
Persoonlijkheidstest AINP: Geslaagd
Medische test AINP: Geslaagd na bijkomend onderzoek
Antecedentenonderzoek AINP: Geschikt
Selectiecommissie: afgelegd op 14/02/13
geslaagd op 26/02/13
START OPLEIDING AINP: PLOT 01/10/2013
BjornV
Aspirant
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011, 15:44

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door BjornV »

hardbeatzq schreefCOLONIk moet mijn uitnodiging nog krijgen maar vind dat sommige bronnen zich toch wel tegenspreken.
Een goede vriend had een gesprek met een commissaris zetelend in de selectiecommissie gehad die zei dat je erg veel al moest weten.
Terwijl mijn commissaris zei dat je enkel maar de basis moest weten. Ik vond dit nogal raar, aangezien er veel meer dan de basis tijdens mijn persoonlijkheidsproef al werd bevraagd o.a de verschillende directies opnoemen en helemaal uitleggen
Hoe meer je weet hoe beter. Zeker tijdens de selectiecommissie!
AINP. 106e prom, pel 2. OPAC
hardbeatzq
__________________________
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2012, 23:56

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door hardbeatzq »

Ik ben bezig met me voor te bereiden op mijn selectiecommissie.
Nu vroeg ik mij het antwoord af als ze vragen aan wie de korpschef verantwoording moet afleggen?
Bedoelen ze hierbij enkel de burgemeester of de zonale veiligheidsraad en de politieraad en politiecollege?

Ik vermoed dat ze hier de burgemeester bedoelen, maar ben niet zeker...
Fysiek + Cognitief AINP: Geslaagd
Persoonlijkheidstest AINP: Geslaagd
Medische test AINP: Geslaagd na bijkomend onderzoek
Antecedentenonderzoek AINP: Geschikt
Selectiecommissie: afgelegd op 14/02/13
geslaagd op 26/02/13
START OPLEIDING AINP: PLOT 01/10/2013
Titatovenares
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 15:01

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Titatovenares »

hardbeatzq schreefCOLONIk ben bezig met me voor te bereiden op mijn selectiecommissie.
Nu vroeg ik mij het antwoord af als ze vragen aan wie de korpschef verantwoording moet afleggen?
Bedoelen ze hierbij enkel de burgemeester of de zonale veiligheidsraad en de politieraad en politiecollege?

Ik vermoed dat ze hier de burgemeester bedoelen, maar ben niet zeker...
Dit hangt een beetje vanaf van de materie waar het over gaat.
Rechtstreeks legt de KC verantwoording af aan de burgemeester.
Wat betreft aanwervingen bv (alles wat politieraad aangaat) legt hij verantwoording af t.o.v. de politieraad (waar de burgemeester ook in zit)
Wat betreft aankopen van dagelijkse benodigdheden (kleine aankopen) legt hij verantwoording af t.o.v. het politiecollege (waar de burgemeester(s) ook in zit(ten))
Wat betreft steun aan andere politiezones (bestuurlijk) legt hij verantwoording af t.o.v. de dirco van het gerechtelijk arrondissement ...
Wat betreft steun aan andere politiezones (bestuurlijk) legt hij verantwoording af t.o.v. de dirju van het gerechtelijk arrondissement ...

is het zo een beetje duidelijk?
Afgestudeerd aan WPS Klas 31 - Wijkinspecteur PZ Kouter
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door sledge »

Wat betreft steun aan andere politiezones (gerechtelijk) legt hij verantwoording af t.o.v. de dirjud van het gerechtelijk arrondissement ...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarioTienen
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012, 12:28

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door MarioTienen »

In bijlage een "overview" van een deel van mijn voorbereiding voor de commissie.
Misschien dat iemand er iets aan heeft. :wink:
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
MarioTienen
__________________________
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2012, 12:28

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door MarioTienen »

Hielcom schreefCOLONVoor wie nog wou weten hoe het zit met wie nu DG is van de FGP:
François Farcy interimbaas federale gerechtelijke politie
De ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie hebben François Farcy aangewezen als directeur-generaal ad interim van de federale gerechtelijke politie. Maandag 17 december volgt hij de huidige directeur-generaal Valère De Cloet op, die op 1 januari met pensioen gaat. Farcy is momenteel gerechtelijk directeur van het arrondissement Bergen, zo meldt minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet. De procedure voor een definitieve opvolging dient omwille van een "technisch gegeven" opnieuw gevoerd te worden, waardoor er een voorlopige benoeming is.

De Cloet gaat begin volgend jaar met pensioen na een vrijwillige verlenging van zijn mandaat. Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet en minister van Justitie Annemie Turtelboom "zijn hem erkentelijk voor zijn voorbeeldige loopbaan, die hij leidde met inzicht en professionalisme." François Farcy neemt ad interim de fakkel over. "Overeenkomstig de regels van de taalpariteit die van toepassing zijn voor de top van de federale politie, komt deze functie een Franstalige toe", luidt het in een persbericht.

"François Farcy heeft overigens ervaring met leidinggeven en heeft binnen de gerechtelijke politie verschillende, belangrijke functies uitgeoefend zoals operationeel directeur, lokaal beheerder van informanten en officier verantwoordelijk voor de bijzondere opsporingstechnieken in het arrondissement van Verviers en als gerechtelijk directeur van het arrondissement Bergen."

De procedure om een definitieve opvolger van De Cloet aan te duiden dient opnieuw gevoerd te worden. Het Comité P heeft immers laten weten dat één van de leden van de selectiecommissie niet de hoedanigheid had die men had laten blijken. "Dit technisch gegeven impliceert dat een nieuwe procedure ab initio moet worden gevoerd om een definitieve titularis voor dat ambt aan te wijzen. De procedure zal derhalve zo snel mogelijk worden opgestart om spoedig een definitieve benoeming van een voorgedragen kandidaat te kunnen bezegelen."
BRON: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... itie.dhtml
Voor de zekerheid : is hij interimbaas van de FGP of van de DGJ?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door VRS »

Farcy is (volgens dat artikel) de directeur-generaal ad interim van de Algemene directie van de gerechtelijke politie (DGJ).
De afkorting FGP (Federale Gerechtelijke Politie) wordt door de federale politie gebruikt als afkorting voor de gedeconcentreerde directies van de gerechtelijke politie, waarvan er voor elk gerechtelijk arrondissement in ons land dus 1 is. Elke FGP staat onder leiding van een gerechtelijk directeur (dirjud). Dat is net als de directeur-generaal een hoofdcommissaris, maar het is wel evident dat de dirjuds qua functie lager in de hiërarchie staan dan de DG van DGJ.
BUTTON_POST_REPLY