Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Bosco
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011, 22:31

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Bosco »

-
Laatst gewijzigd door 1 op Bosco, in totaal 17 keer gewijzigd.
Bosco
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011, 22:31

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Bosco »

Jens schreefCOLON@ Alteration

Ik ben van mening dat je, ondanks je lopende kandidatuur, enorm negatief ingesteld bent inzake de gang van zaken bij de Dienst Selectie en Rekrutering. In sommige punten kan ik je volledig volgen, maar op andere helemaal niet. Als politieambtenaar worden een echte droom is, dan moet je die "nadelen" er maar bij nemen. Ik denk, en vele operationele politiemensen zullen me hierin wel volgen denk ik, dat het op het werkveld het ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Ik neem ze er met alle plezier bij, al is het misschien maar het topje van de ijsberg :-)

Maar daarom ga ik er nog niet over zwijgen[/quote]
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Jens »

Alteration schreefCOLON
Jens schreefCOLON@ Alteration

Ik ben van mening dat je, ondanks je lopende kandidatuur, enorm negatief ingesteld bent inzake de gang van zaken bij de Dienst Selectie en Rekrutering. In sommige punten kan ik je volledig volgen, maar op andere helemaal niet. Als politieambtenaar worden een echte droom is, dan moet je die "nadelen" er maar bij nemen. Ik denk, en vele operationele politiemensen zullen me hierin wel volgen denk ik, dat het op het werkveld het ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Ik neem ze er met alle plezier bij, al is het misschien maar het topje van de ijsberg :-)

Maar daarom ga ik er nog niet over zwijgen
[/quote]

Erover zwijgen moet je van mij absoluut niet doen. Maar misschien je kritiek een beetje nuanceren.
Inspecteur van politie
Bosco
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011, 22:31

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Bosco »

Jens schreefCOLON
Alteration schreefCOLON
Jens schreefCOLON@ Alteration

Ik ben van mening dat je, ondanks je lopende kandidatuur, enorm negatief ingesteld bent inzake de gang van zaken bij de Dienst Selectie en Rekrutering. In sommige punten kan ik je volledig volgen, maar op andere helemaal niet. Als politieambtenaar worden een echte droom is, dan moet je die "nadelen" er maar bij nemen. Ik denk, en vele operationele politiemensen zullen me hierin wel volgen denk ik, dat het op het werkveld het ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Ik neem ze er met alle plezier bij, al is het misschien maar het topje van de ijsberg :-)

Maar daarom ga ik er nog niet over zwijgen
Erover zwijgen moet je van mij absoluut niet doen. Maar misschien je kritiek een beetje nuanceren.
Ok. De selectieprocedure verloopt van tijd tot tijd enorm chaotisch :-)
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Math »

Dat kan wel gezegd worden dat de selectieprocedure chaotisch en onlogisch verloopt. Maar al bij al, hoeveel kandidaten schrijven zich ook niet in per jaar?
Start opleiding Agent 2012
Primula
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2010, 20:14

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Primula »

Jens schreefCOLON
SLSFBR schreefCOLON
Lien82 schreefCOLON@ SLSFBR
Hey, echt spijtig voor jou, alhoewel ik die punten van jou niet slecht vind. De mijne waren niet zo veel beter hoor. Je moet je punten eens optellen: de hoogste score is een 9, er zijn 10 quotaties: dus 9 x10 = 90. Ik had net 46 op 90. Hoeveel jij?

Hallo,

alvast bedank voor de reactie die ik ontvangen heb. Ik heb zonet even mijn punten opgeteld en ik kom uit op 45/90
Nu snap ik er nog minder van. Hopelijk krijg ik snel telefoon zodat ik mijn vragen kan stellen i.v.m. mijn vorige proeven en mijn gesprek met de selectiecommissie.

Ik heb ook twee vrienden die inspecteur zijn bij de politie. tijdens mijn antecedenten onderzoek zei de commissaris van onze politiezone tegen mij dat hij er wel een goed oog op had...

Ik zal eerst maar de feedback afwachten en dan hieruit mijn lessen trekken.
volgende keer beter
Het is niet de bedoeling om de scores die je krijgt na je commissie te gaan optellen. Het is niet hetzelfde puntensysteem als op een school waar je bv. als eindscore 56% haalt. Die cijfers van 1-9 geven enkel aan in hoeverre de competentie al dan niet ontwikkeld is bij de kandidaat en hoeveel groeimarge er nog zit op het ontwikkelen van de vereiste competentie(s).

Info vanop jobpol.be i.v.m. competenties van de persoonlijkheidstest, maar kan mijns inziens ook toegepast worden voor de competenties tijdens de commissie:

"hetzij over die persoonlijkheidskenmerken beschikt;
hetzij in staat is om die persoonlijkheidskenmerken te ontwikkelen;
hetzij momenteel niet over die persoonlijkheidskenmerken beschikt"

@ Primula

Het kan zijn dat er geoordeeld wordt dat zowel de 2e als de 4e test moet worden overgedaan. Bv: je behaalt tijdens je 2e test een 4 op klantgerichtheid. Tijdens je 4 test krijg je daar 'slechts' een 3 op. Dan kan het zijn dat men van oordeel is dat je je anders hebt voorgedaan tijdens de 2e test en hem daarom opnieuw moet doen. Of ze geven je bij de 2e test een 4, maar eigenlijk verdiende je minder, maar ze zien dat er iets in je zit en laten je verder gaan met je proeven. Het kan dan zijn dat ze speciaal gaan letten op de competentie 'klantgerichtheid' tijdens je 4e test. Als ze daar van oordeel zijn dat ook hier de competentie 'klachtgerichtheid' onvoldoende ontwikkeld is kan het zijn dat je zowel de 2e als de 4e moet herdoen. Verbeter me als ik het fout heb!

Behalve de cognitieve test zijn alle andere vrijstellingen 2 jaar geldig. Het moet al een enorm lange procedure zijn geweest alvorens je de 2e test moet herdoen omwille van het feit dat je gefaald hebt op je 4e test.
@ Alteration

Ik ben van mening dat je, ondanks je lopende kandidatuur, enorm negatief ingesteld bent inzake de gang van zaken bij de Dienst Selectie en Rekrutering. In sommige punten kan ik je volledig volgen, maar op andere helemaal niet. Als politieambtenaar worden een echte droom is, dan moet je die "nadelen" er maar bij nemen. Ik denk, en vele operationele politiemensen zullen me hierin wel volgen denk ik, dat het op het werkveld het ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.

Weet ik wel ... maar zijn persoonlijkheidstest gaat wel degelijk terug naar eind 2009 ... en is dus ongeveer 2j oud! ;)
Start opleiding AINP @ PIVO 3/10/2011
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Jens »

Primula schreefCOLON
Jens schreefCOLON[quote="SLSFBR]
Hallo,

alvast bedank voor de reactie die ik ontvangen heb. Ik heb zonet even mijn punten opgeteld en ik kom uit op 45/90
Nu snap ik er nog minder van. Hopelijk krijg ik snel telefoon zodat ik mijn vragen kan stellen i.v.m. mijn vorige proeven en mijn gesprek met de selectiecommissie.

Ik heb ook twee vrienden die inspecteur zijn bij de politie. tijdens mijn antecedenten onderzoek zei de commissaris van onze politiezone tegen mij dat hij er wel een goed oog op had...

Ik zal eerst maar de feedback afwachten en dan hieruit mijn lessen trekken.
volgende keer beter
Het is niet de bedoeling om de scores die je krijgt na je commissie te gaan optellen. Het is niet hetzelfde puntensysteem als op een school waar je bv. als eindscore 56% haalt. Die cijfers van 1-9 geven enkel aan in hoeverre de competentie al dan niet ontwikkeld is bij de kandidaat en hoeveel groeimarge er nog zit op het ontwikkelen van de vereiste competentie(s).

Info vanop jobpol.be i.v.m. competenties van de persoonlijkheidstest, maar kan mijns inziens ook toegepast worden voor de competenties tijdens de commissie:

"hetzij over die persoonlijkheidskenmerken beschikt;
hetzij in staat is om die persoonlijkheidskenmerken te ontwikkelen;
hetzij momenteel niet over die persoonlijkheidskenmerken beschikt"

@ Primula

Het kan zijn dat er geoordeeld wordt dat zowel de 2e als de 4e test moet worden overgedaan. Bv: je behaalt tijdens je 2e test een 4 op klantgerichtheid. Tijdens je 4 test krijg je daar 'slechts' een 3 op. Dan kan het zijn dat men van oordeel is dat je je anders hebt voorgedaan tijdens de 2e test en hem daarom opnieuw moet doen. Of ze geven je bij de 2e test een 4, maar eigenlijk verdiende je minder, maar ze zien dat er iets in je zit en laten je verder gaan met je proeven. Het kan dan zijn dat ze speciaal gaan letten op de competentie 'klantgerichtheid' tijdens je 4e test. Als ze daar van oordeel zijn dat ook hier de competentie 'klachtgerichtheid' onvoldoende ontwikkeld is kan het zijn dat je zowel de 2e als de 4e moet herdoen. Verbeter me als ik het fout heb!

Behalve de cognitieve test zijn alle andere vrijstellingen 2 jaar geldig. Het moet al een enorm lange procedure zijn geweest alvorens je de 2e test moet herdoen omwille van het feit dat je gefaald hebt op je 4e test.
@ Alteration

Ik ben van mening dat je, ondanks je lopende kandidatuur, enorm negatief ingesteld bent inzake de gang van zaken bij de Dienst Selectie en Rekrutering. In sommige punten kan ik je volledig volgen, maar op andere helemaal niet. Als politieambtenaar worden een echte droom is, dan moet je die "nadelen" er maar bij nemen. Ik denk, en vele operationele politiemensen zullen me hierin wel volgen denk ik, dat het op het werkveld het ook niet altijd rozengeur en maneschijn is.[/quote]


Weet ik wel ... maar zijn persoonlijkheidstest gaat wel degelijk terug naar eind 2009 ... en is dus ongeveer 2j oud! ;)[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]

Dan heb ik niks gezegd :-D
Inspecteur van politie
Lien82
__________________________
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2011, 08:51

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Lien82 »

Mijne dames en heren

Is het niet een klein beetje normaal dat er een ontgoocheling opduikt wanneer blijkt dat de procedure langer duurt dan de voorziene tijd '3 tot 6 maanden'? Of nog meer als je niet geslaagd bent naar het doorlopen van de volledige procedure? Dit mag toch geuit worden?

Dit forum is er nog steeds in de eerste plaats om info te geven en te krijgen maar ook om elkaar te steunen en aan te moedigen.

Dus als er ene van ons zijn kopke laat hangen, moeten we elkaar helpen. Later gaan we ook allen op elkaar moeten rekenen.

@ Alteration: ni opgeven hé maat!
@ Jens: sorry, ik dacht echt dat ik mijn score's diende op te tellen. Maar mijn punten zijn ongeveer dezelfde van SLSFBR. Waarom ben ik erdoor en hij niet? Heeft mijn gesprek met de commissie dan de doorslag gegeven of is het toch het geheel van alles tesamen?
Start basisopleiding AINP GIP 30/11/2011
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Neo »

Je moet weten dat er duizenden aanvragen binnenkomen en dat niet iedereen 100% geschikt is voor een job bij de politie. Dat kan zijn omwille van lichaamlijke, fysische of psychologische redenen.
Daarom dat je door al die testen moet worstelen. Uiteraard is dat een momentopname maar dat geeft reeds een eerste beeld ipv klakkeloos iedereen toe te laten.

Vergeet ook niet dat er een heel jaar zwaar in u wordt geïnvesteerd alvorens je rendabel bent in het veld. Als je onderweg zou afhaken was je een kost die niks heeft opgebracht. Dat willen ze ten stelligste vermijden.

Positief blijven denken, het loopt inderdaad niet altijd zoals het zou moeten gaan.
Mijn ganse selectieprocedure heeft ook niet langer dan 6 maanden geduurd, en op het einde van die 6 maanden mocht ik zelfs direct beginnen, 't is te zeggen, 20 dagen na mijn selectiecommissie mocht ik de opleiding reeds aanvangen. Maar weet wel dat er in de groep kandidaten waarmee ik mijn derde proef aflegde (dat was toen medisch onderzoek en de sportproeven) dat er daar mensen bij zaten die al meer dan 8 maand bezig waren met de eerste en de tweede selectieproef terwijl dat bij mij slecht 1 maand heeft geduurd.

Aan wat dat ligt weet ik niet, een drukke of kalme periode zeker.

Wat je ook in het achterhoofd dient te houden is dat slechts 1 op de 6 kandidaten slaagt in de selecties.
Dus op 1000 kandidaten zijn er dat ongeveer een 160 die geluk hebben.

In ieder geval wens ik iedereen veel succes en een boeiende carrière.
Inspecteur Interventie
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Jens »

Lien82 schreefCOLON
@ Jens: sorry, ik dacht echt dat ik mijn score's diende op te tellen. Maar mijn punten zijn ongeveer dezelfde van SLSFBR. Waarom ben ik erdoor en hij niet? Heeft mijn gesprek met de commissie dan de doorslag gegeven of is het toch het geheel van alles tesamen?
Waarom jij wel slaagde en SLSFBR niet weet ik niet. Je raakt het zelf al aan: de scores zijn ongeveer gelijk. Ik was niet bij jullie testen aanwezig en ik kan al zeker niet in de hoofden van de juryleden kijken. Ik kan enkel maar de info meegeven die ik heb ondervonden tijdens mijn selectieprocedure.

De feedback zal voor SLSFBR hopelijk duidelijkheid brengen.

En uiteraard is dit forum bestemd om elkaar raad te geven en te steunen. Mocht iemand dit niet zo aanvoelen (zie mijn vorige posts gericht aan de "kritiek" van SLSFBR), dan was dit zeker niet mijn intentie. Mocht ik hier iemand mee tegen de borst stoten, ben ik uiteraard bereid om me hiervoor te verontschuldigen.
Inspecteur van politie
wodka
Aspirant
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009, 12:55

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door wodka »

Ik zeg uit ervaring: de aanhouder wint. Ooit was ik niet geslaagd. Ik heb een jaar moeten wachten en nadien ging de procedure erg traag (10-tal maand), maar ondertussen ben ik 2 jaar 'binnen'. Recent ook getekend in de zone waar ik altijd al aan de slag wou... Investeer in jezelf, zoek 'voorbeelden' (goeie collega's, vrienden, kennissen, bronnen) waar je van kan leren, wees kritisch naar jezelf toe en werk aan de punten die ze je aangereikt hebben. Word ook een beter acteur (zenuwen, stress, e.d. wegsteken) en blijft gemotiveerd want het is een fantastische job ondanks de mindere dagen.

Een quote om te eindigen : mijn slechtste dag bij de flikken is nog steeds beter dan mijn beste dag in de fabriek of op mijn bureau. (beiden gedaan voor de politie ondanks mijn nog jonge leeftijd)
opac '10 - plt. 102.1 - Inp. Pz 5415 ID
supermario
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2011, 20:36

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door supermario »

Wanneer ben je niet geslaagd? Bij 3 scores < 4? Of bij 4?
Sportproef/cognitief: 16/03/2011 geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 03/08/2011 geslaagd
Medisch: 31/08/2011 geslaagd
Selectiecommissie: 08/02/2012 geslaagd
Start opleiding: oktober 2012
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door kirsten VdB »

bij score 3. Dit had ik 3j geleden. :eek: Ik hoop dat het nu beter gaat :-)
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Serge
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2012, 19:55

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Serge »

@Kristen, heb je dan 3 jaar gewacht op terug te proberen???
Criminals : All Day
Robbery : All Night
Police : What tha fak!
Viva la fiesta
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door kirsten VdB »

Ik had door dat ik meer levenservaring nodig had, dan de levenservaring die je hebt als je juist van school komt.Ik was 18jaar. Ik zit iets verder in men leven, heb me 3 jaar verder kunnen voorbereiden, en mij verder kunnen laten ontwikkelen. Dit is heel belangrijk. Je mag dan nog alles kennen van de politie en de diensten, maar dit is niet voldoende. ( Dit is niet bij iedereen voldoende) De mensen die me kennen hebben mij in die 3 jaar ook zien evolueren. En ook heb ik een kindje nu, waardoor ik automatisch 1 j buiten strijd bent. Ik zeg niet dat ik al super veel levenservaring heb, maar toch meer dan toen.
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
BUTTON_POST_REPLY