De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Patagonia
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2016, 14:29

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Patagonia »

De schriftelijke bevestiging zat vandaag in de bus :)
Net als Abdel85 heb ik veel gehad aan alle ervaringen die hier in de loop der jaren werden neergeschreven.
De beste tip die ik kan meegeven is jezelf helemaal onderdompelen in de theorie en actualiteit van de politiewereld. En daarnaast niet te veel twijfelen aan jezelf, zelfvertrouwen is een noodzakelijke eigenschap in heel het proces.
Succes aan zij die hierna gaan!
INP
PLOT - Prom okt '16
SPNA
Abdel85
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2016, 15:47

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Abdel85 »

Klopt volledig ;) ben toch wel blij dat ik ervan af van. Onze brieven lopen gelijk. Had ook gisteren mijn brief in de bus. Naart schijnt begint de opleiding INP in Campus Vesta in september al.
BramW
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2016, 17:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door BramW »

Abdel85, Patagonia,

Wanneer hadden jullie je gesprek met de selectiecommissie ?
Mijn gesprek was op 17/06 in campus vesta.. Ik heb al reeds gebeld, omdat er mij werd meegedeeld dat de medische keuring op 05/07 zou plaatsvinden en ik mijn resultaat toen nog niet wist. Er werd mij toen verteld dat er nog geen selectiecommissie was geweest en dat het nog even wachten ging zijn. Nu heb ik binnen 2 dagen verlof en heb gehoord dat de volgende medische keuring op 03/08 zou plaatsvinden.
Het probleem is dat ik pas begin augustus terug ben uit verlof en het dan waarschijnlijk te laat is om nog verlof aan te vragen.
Maar nog eens bellen lijkt me misschien niet zo'n goed idee?
Wat denken jullie?
Cognitieve proef: Vrijgesteld (eerdere deelnames)
Fysieke proef: Geslaagd (11/05/2016)
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (01/06/2016)
Selectiecommissie: 17/06/2016 Geslaagd
Medische proef: 03/08/2016 Geslaagd
Start opleiding: 01/12/2016 Campus Vesta
Abdel85
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2016, 15:47

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Abdel85 »

Ons gesprek was 10/06. Exact maand later wisten we ons resultaat. Zou best eens bellen hoor. Kan nooit geen kwaad. We zijn ook aan het wachten op uitnodiging voor medische testen

Groetjjes

Abdel
BramW
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2016, 17:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door BramW »

Abdel,
Heb jij lokaal(LPA) of federaal meegedaan?Dat van mij was op 17/06, lokaal, en heb de maandag daarop al reeds gebeld met een informatieve vraag over de selectieprocedure en dan nogmaals toen ik geen antwoord had voor 05/07 (datum van medische proef die mij was meegegeven).
Dus twijfel een beetje om eem 3de keer te bellen op 4 weken tijd!
Bedankt voor de snelle reactie alvast ;-)
Groeten,
Bram
Cognitieve proef: Vrijgesteld (eerdere deelnames)
Fysieke proef: Geslaagd (11/05/2016)
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (01/06/2016)
Selectiecommissie: 17/06/2016 Geslaagd
Medische proef: 03/08/2016 Geslaagd
Start opleiding: 01/12/2016 Campus Vesta
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door JeVa »

Bram,
Ik heb op 13/6 mijn gesprek gehad op Campus Vesta (eigen werving LPA) en heb tot op heden ook nog geen resultaat ontvangen. Waar heb je de datum voor de medische proef vernomen? Dit heb ik precies gemist :D
Abdel85
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2016, 15:47

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Abdel85 »

Ik ben federaal ingeschreven Bram, dus duurt iets langer. Niet twijfelen met bellen. Die mensen zitten daar en zullen je met plezier helpen en euhm... Een politieman is niet verlegen :)
BramW
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2016, 17:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door BramW »

Abdel,

Het gaat niet om verlegen te zijn, ik wil niet ongeduldig overkomen ;-) Heb hen net cgebeld en de mensen die daar zitten helpen je indd elke keer met plezier en op een vriendelijke manier!

Jeva,
Ik heb hiervoor +- 2 weken geleden gebeld en toen werd mij dit telefonisch meegedeeld!

Ik heb zojuist terug telefonisch contact opgenomen en de assesor die op 17/06 de gesprekken heeft bijgewoond is in ziekteverlof en hierdoor zijn al haar dossiers aan collega's toegekend en duurt het dus iets langer voor de resultaten gekend zijn.. Een volgende datum voor de medische keuring zou 03/08 zijn voor de eigen werving van LPA, dus ze dacht dat voor deze datum de resultaten binnen zouden moeten zijn! Maar dit kon ze natuurlijk niet met zekerheid zeggen.. Hierover ging ik nog een telefoon en mail ontvangen, indien het resultaat positief is natuurlijk!
Cognitieve proef: Vrijgesteld (eerdere deelnames)
Fysieke proef: Geslaagd (11/05/2016)
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (01/06/2016)
Selectiecommissie: 17/06/2016 Geslaagd
Medische proef: 03/08/2016 Geslaagd
Start opleiding: 01/12/2016 Campus Vesta
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door JeVa »

Bram
Was iets te snel met mijn vorige post blijkbaar :D Net telefoon gekregen van LPA met de melding dat ik geslaagd ben voor de selectiecommissie en ik mag mijn medische testen gaan afleggen op 3 augustus.
BramW
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2016, 17:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door BramW »

JeVa, proficiat!
Ook voor Abdel en patagonia trouwens (en al de rest!) ;-)
Ik wacht nog even geduldig af, tot ze de selectiegesprekken van 17/06 en heel mijn selectieprocedure ook delibereren.. En hopelijk is dit ook voor mij positief!
Ben daar met een goed gevoel buiten gestapt en dan in de gang, auto en de dagen nadien toch beginnen twijfelen aan sommige antwoorden of dat ik niet volledig/overtuigend genoeg ben geweest..
Achja, hopelijk weet ik in het kort ook het antwoord en hopelijk is dit voor mij ook positief ;-)
Cognitieve proef: Vrijgesteld (eerdere deelnames)
Fysieke proef: Geslaagd (11/05/2016)
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd (01/06/2016)
Selectiecommissie: 17/06/2016 Geslaagd
Medische proef: 03/08/2016 Geslaagd
Start opleiding: 01/12/2016 Campus Vesta
VegasBaby
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 20:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VegasBaby »

Wat fijn om te lezen dat zoveel mensen positieve resultaten hebben geboekt! Geeft me iedere keer meer en meer zin om er zelf aan te kunnen beginnen :) 6 augustus doe ik mee aan het voortraject van de LPA en hoop dat daarna de uitnodigingen voor de proeven snel mogen volgen..
aspirant-inspecteur @ Campus Vesta sedert 02/10/2017
JeVa
Politie
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2016, 10:30

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door JeVa »

VegasBaby schreefCOLONWat fijn om te lezen dat zoveel mensen positieve resultaten hebben geboekt! Geeft me iedere keer meer en meer zin om er zelf aan te kunnen beginnen :) 6 augustus doe ik mee aan het voortraject van de LPA en hoop dat daarna de uitnodigingen voor de proeven snel mogen volgen..
Alvast veel succes!
Heb mijn proef half juni afgelegd (ook via LPA) dus als je vragen hebt wil ik wel proberen te antwoorden :)
VegasBaby
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2016, 20:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VegasBaby »

JeVa schreefCOLON
VegasBaby schreefCOLONWat fijn om te lezen dat zoveel mensen positieve resultaten hebben geboekt! Geeft me iedere keer meer en meer zin om er zelf aan te kunnen beginnen :) 6 augustus doe ik mee aan het voortraject van de LPA en hoop dat daarna de uitnodigingen voor de proeven snel mogen volgen..
Alvast veel succes!
Heb mijn proef half juni afgelegd (ook via LPA) dus als je vragen hebt wil ik wel proberen te antwoorden :)
Top! Daar houd ik je zeker nog aan :)
aspirant-inspecteur @ Campus Vesta sedert 02/10/2017
AnikaM
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2016, 10:04

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door AnikaM »

Op 18 juli heb ik mijn gesprek gehad en afgelopen vrijdag zat het goede nieuws in de bus. ☺ Nu wachten op een uitnodiging voor het medische.
Ik heb hier erg veel info en tips gevonden, waarvoor mijn dank aan iedereen.
Enkele tips zijn: vooral jezelf blijven, eerlijk en oprecht zijn, je niet in de war laten brengen en er voor zorgen dat je de werking van de politie heel goed kent en deze ook kunt toepassen.
Ik heb mijn proeven op campus VESTA afgelegd en bij mijn gesprek was men erg vriendelijk en behulpzaam. Ik heb geen enkel moment een slecht gevoel gehad.
Nog veel succes aan zij die nog moeten gaan!
Jonas1988
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2016, 15:29

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Jonas1988 »

Hallo

Ik heb vandaag ook selectiecommissie gehad, ben ook met gemengde gevoelens naar buiten gekomen.

Ze hebben zeer weinig theorie gevraagd. Ze hebben wel doorgevraagd wat ik wist over de politieschool.
Ik had vermeld dat dit uit 2 clusters bestaat en dat er 2 examenperiodes zijn gevolgd door een probatiestage bij de mobiele eenheid.
Dit was blijkbaar niet genoeg, ze hadden graag de vakken geweten die ze daar krijgen. Verder vroegen ze ook welke taken de mobiele eenheid heeft.
Ik heb hierover verteld dat ze om de 5 weken een week interventie moeten doen, dat ze zorgen voor de ordehandhaving bij wedstrijden en stakingen, dat ze transport doen voor de gerechtelijke politie, dat ze ook als ondersteuningseenheid gebruikt worden bij de verschillende diensten. Verder melde ik ook dat ze in shiften van 12 u werken.

Na dit verteld te hebben vertelden ze mij dat ze een klein beetje teleurgesteld waren, dat ik niet meer wist over de school en de mobiele eenheid. Dit was in het midden van het gesprek, dit kan natuurlijk ook een test geweest zijn hoe ik hierop ging reageren.

Andere vragen die ze mij gesteld hebben:
-wie stuurt de patrouillewagens aan in Antwerpen?
-welke indeling en diensten heeft de politie van Antwerpen? (hier had ik even een black out en kon niet meer op het organogram komen van de politie)
-wat doet u als u op het terras aan de groenplaats zit en je ziet 2 collega's een auto bekeuren die over de groenplaats rijd en een 2e auto me een mooie vrouw in, alleen een waarschuwing geeft?
-actualiteit over België en het buitenland (Syrië en Turkije)

Als ik de verhalen hier lees over hoe erg de selectiecommissie doet, moet ik dit toch tegenspreken. Natuurlijk proberen ze je ergens vast te praten en u van mening doen veranderen, maar ik vind dat ze steeds zeer vriendelijk gebleven zijn. Je word steeds met respect behandelt en dat vind ik belangrijk.

Dus algemene conclusie: ik denk dat het al bij al meegevallen is, enkel dat ze een beetje teleurgesteld waren over bepaalde zaken die ik niet uitvoerig wist. Maar hoop dat dit een test was.

Aan allen die nog moeten gaan, veel succes. Indien je nog vragen hebt mag u deze altijd stellen.
Cognitieve proeven Vrijgesteld
Fysieke proeven Geslaagd 06/07/2016
Persoonlijkheidsproeven Geslaagd 03/08/2016
Selectiecommissie Geslaagd 30/09/2016
Medische proeven Geslaagd 20/12/2016
Campus Vesta Begonnen
BUTTON_POST_REPLY