oefenen functioneel parcours

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
benny
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2012, 22:23

oefenen functioneel parcours

Bericht door benny »

Hallo

heb de kans gehad om eens te oefenen in de sporthal en ben gestrand op een tijd van 3.08 minuten, de krachtproef op 40 seconden, de laatste ronde is wel de zwaarste om dan nog een keer over de plint te raken is moeilijk maar haalbaar, moet wel zeggen dat ik niets gegeten had ervoor.

Ik ga wel wat beginnen cardio oefeningen te doen op conditie want was zwaar buiten adem!

grtz

benny
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: oefenen functioneel parcours

Bericht door Kris82 »

benny schreefCOLONHallo

heb de kans gehad om eens te oefenen in de sporthal en ben gestrand op een tijd van 3.08 minuten, de krachtproef op 40 seconden, de laatste ronde is wel de zwaarste om dan nog een keer over de plint te raken is moeilijk maar haalbaar, moet wel zeggen dat ik niets gegeten had ervoor.

Ik ga wel wat beginnen cardio oefeningen te doen op conditie want was zwaar buiten adem!

grtz

benny
Benny, ik ga vanavond hetzelfde doen, volledig het parcours nabouwen en oefenen ... maar hoe was het gesteld met je fysieke conditie? Sport je veel normaal? Of ga je nu pas écht beginnen?
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
shv88
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2012, 19:25

Re: oefenen functioneel parcours

Bericht door shv88 »

De beste raad die ik kan geven als je aan de vooravond staat van de proef:

gun jezelf enkele dagen rust om er alles uit te kunnen persen.



Als je nog tijd genoeg hebt zou ik beginnen lopen en de afstand geleidelijk opbouwen.

Als je niet zoveel tijd hebt: warm jezelf goed op en train op sprintjes (enkele honderden meters alles geven) - rust - herhaal.
benny
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Jan 2012, 22:23

Re: oefenen functioneel parcours

Bericht door benny »

bwa conditie denk wel dat die goed meevalt, ik doe 3x per week fitness maar wel meer op kracht dan op cardio, dat ga ik nu omdraaien naar meer cardio ervoor heb ik kenpo karate gedaan.

samen met de fitness ga ik aan het start to run programma beginnen maar ben eigenlijk al (volgens de trainer) klaar om met schijf 3 te beginnen.

ik heb net mijn bevestigingsbrief gekregen dus ik schat een maand waarschijnlijk dat ik nog tijd heb om eraan te werken.



nu ivm met die rustperiode voor de proef is het niet verstandig om de dag ervoor even heel licht te joggen om je spieren en conditie op het normale niveau te houden?

grtz

benny
shv88
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2012, 19:25

Re: oefenen functioneel parcours

Bericht door shv88 »

Goh, ik ben totaal geen expert op dat gebied.

Ik heb gewoon het zekere voor het onzekere genomen en gerust. :mrgreen:
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: oefenen functioneel parcours

Bericht door Kris82 »

benny schreefCOLONbwa conditie denk wel dat die goed meevalt, ik doe 3x per week fitness maar wel meer op kracht dan op cardio, dat ga ik nu omdraaien naar meer cardio ervoor heb ik kenpo karate gedaan.

samen met de fitness ga ik aan het start to run programma beginnen maar ben eigenlijk al (volgens de trainer) klaar om met schijf 3 te beginnen.

ik heb net mijn bevestigingsbrief gekregen dus ik schat een maand waarschijnlijk dat ik nog tijd heb om eraan te werken.



nu ivm met die rustperiode voor de proef is het niet verstandig om de dag ervoor even heel licht te joggen om je spieren en conditie op het normale niveau te houden?

grtz

benny
Ik ga 2x per week joggen 10km, 1 keer zwemmen en 1 of 2 keer fitness ... vandaag het functioneel parcours eens geoefend met een kameraad (L.O. leraar) maar het is dus wel superzwaar ... je gebruikt explosiviteit ... ik kwam aan een tijd van 2m45sec, deze tijd was wel nadat ik het parcours al een paar keer gedaan had als oefening en dus niet meer écht uitgerust. Ik was écht waar K.O. na de oefening. Het is zeker te doen, maar ook zéker niet te onderschatten. Ik had er veel meer aan gehad als ik meer sprintjes zou doen en zou trainen op explosiviteit, maarja, nu geen tijd meer voor. Ik moet overmorgen gaan. :) Maar kheb er goede hoop op, gewoon alles geven hè en een schone tijd neerzetten. :)
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
BUTTON_POST_REPLY