Pompen

Forumregels
Afbeelding
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Pompen

Bericht door VRS »

Waarschijnlijk zal hiervoor een serieuze mentaliteitswijziging en praktische aanpassing nodig zijn om dit ooit te kunnen realiseren. Ik vermoed dat de enige "trainende" politie-eenheden de leden van de CGSU, POSA en de bijzondere bijstandseenheden van enkele PZs zijn...
Ik kan echter zo'n fysiek onderhoud enkel toejuichen, maar ja, als er inderdaad zo'n nijpend personeelstekort is op zoveel plaatsen :roll:
Het zou al een prestatie zijn echt meer blauw op het terrein te krijgen, ondertussen 10 jaar na de hervorming! Dat was het plan, maar sindsdien lijken er enkel meer politiemensen achter een bureau gedropt te zijn.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Pompen

Bericht door Robby »

Black Dog schreefCOLON
Hobbes schreefCOLON Dan spreken we nog niet eens over de mogelijke arbeidsongevallen enz. Er is geen enkele zone die zich dat gaat riskeren.
Laat me toe te zeggen dat dit als gewone burger wel grappig is om te lezen. Als je op zo'n manier gaat denken, over de eventuele arbeidsongevallen op een funtioneel parcours,... hou het dan aub bij een bureaujob want een simpel funtioneel parcours niet kunnen afleggen lijkt mij iemand die niet geschikt is voor interventie... Let wel, persoonlijke mening.
Het is wel zo dat zoiets een mes is dat aan 2 kanten snijdt. Eisen dat mensen voldoen aan bepaalde voorwaarden en daarnaast niet de mogelijkheid voorzien om aan die voorwaarden te voldoen, kan niet.
Veel politiemensen werken momenteel in een stelsel dat zeer belastend is voor hun sociaal en gezinsleven.
De variabele dienstregeling zorgt er voor dat de politieman/vrouw elk momentje rust kan gebruiken (lees: eens goed bijslapen) en anderzijds dat wanneer je eens met je gezin kan zijn, het niet het moment is om er weer op uit te trekken.
Uw fysiek onderhouden in privé tijd gaat/mag niet omdat het niet betaald is? Sorry, maar zo'n mentaliteit gaat er bij mij niet in.
Het gaat hem niet over het al dan niet betaald zijn, maar over het feit dat je werkgever zou eisen dat je bepaalde dingen moet doen en je dan maar verder je plan laat trekken. Als de werkgever vindt dat je een bepaald niveau moet halen, dan moet de werkgever er ook voor zorgen dat je gefaciliteerd wordt daarin.
Er gaan binnen een politiebegroting massa's geld om, maar het inrichten van een simpele sportzaal kan niet. Tijd voorzien om te trainen kan ook niet.
Zo kunnnen ze ook gaan zeggen: die schietoefeningen, doe die maar in je vrije tijd. Juist hetzelfde.
Ik ben er zeker voor dat er gesport wordt, maar de korpsen moeten dan ook mogelijkheden geven.
Laat me dan ook maar vrij zijn te zeggen dat als je geen fysiek hebt, met een paar uurtjes die je op je werk krijgt er niet zal geraken...
'tuurlijk wel.
Als je een start-to-run kunt volbrengen ben je al op goede weg.
En dat kun je met 3x1u per week doen.
Als het korps dan nog een ruimte voor wat krachttraining voorziet waar je terecht kunt op kalme momenten, zou dat schitterend zijn.
indien je zo al denkt zo uit evenwicht te gaan geraken dat je een arbeidsongeval zou krijgen tijdens het afleggen van functioneel parcours.
Korpsen denken dat. Tijdens trainingen worden regelmatig mensen gekwetst, die dan wegvallen van de dienst en die het korps dan geld kosten.
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Pompen

Bericht door Neo »

Hobbes schreefCOLONWij geraken nog niet eens aan onze verplichte 5 schietbeurten per jaar, laat staan dat ze ons allemaal jaarlijks een functioneel parcour gaan laten afleggen. Dan spreken we nog niet eens over de mogelijke arbeidsongevallen enz. Er is geen enkele zone die zich dat gaat riskeren.

Foute zone gekozen :)
Ik zit op 5 maand tijd al aan drie sessies.
Inspecteur Interventie
BUTTON_POST_REPLY