Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

@XoO: via de website van jobpol vind je de evenementen: http://jobpol.be/nl/home/events

Op zich was het eigenlijk een sid-in met stands van verschillende hogescholen en universiteiten, en zo was er dus ook een stand van de politie bij.

Mijn conditie was niet zo goed en het doet me wel deugd om daar wat aan te werken.
Maar zoals jij en anderen al aangeven kan ik best ook aan intervaltraining doen. Ik ga daar deze week mee beginnen (straks waarschijnlijk al).
Ik zal denk ik mijn proef niet al mogen doen op 4 maart daar mijn brief pas half februari de bus in ging. Ik zal bij de volgende proef zijn denk ik.

Heb jij het gevoel goed voorbereid te zijn voor 4 maart? Hoe lang ben jij al intervaltraining aan het doen?
Ik hoop dat je het haalt! Je lijkt je toch al goed voorbereid te hebben dus dan moet dat wel lukken!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Ik heb momenteel het gevoel dat het moet lukken ja. Ik heb alleen erg schrik voor de evenwichtsbalk, dat is erg onvoorspelbaar, zeker wanneer je vermoeid bent..

Ik ben eigenlijk pas begonnen met intervaltraining. Maar een stuk van het principe van intervaltraining komt ook voor in mijn vaste sport die ik doe. Maar ik vind dat je nooit voorbereid genoeg kan zijn.. Misschien is het parcours afleggen doenbaar (fysisch), maar wanneer je van de evenwichtsbalk valt en je opnieuw rond de kegel moet, kan je best genoeg reserve hebben :-)

Bedankt trouwens! Ik hoop ook dat jij het haalt, dan zien we elkaar in oktober zeker! Hou ons op de hoogte!
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Jens »

Van de evenwichtsbalk hoef je eigenlijk geen schrik te hebben. Toen ik mijn parcours aflegde sprintte ik naar alle hindernissen, maar nam ik - zeker bij de balk - genoeg tijd om ze af te werken. Als je dan opnieuw sprint op weg naar je hindernissen moet het zeker lukken. Als je steendood bent bij aankomst, dan heb je je best gedaan :whoeha:
Inspecteur van politie
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ik weet al wel bijna zeker dat dat 3 (en een halve) helse minuten zullen worden :whoeha: Maar zolang ik maar door ben maakt mij dat niet uit! Het enige waar ik echt bang voor ben is dat ik "zwart" zou gaan zien. Want ja als je moe bent en je hebt karakter (en natuurlijk ook wat conditie) dan bijt je door omdat het immers zo belangrijk is. Maar als je zwart gaat zien, dan kun je niet veel meer doen :roll:
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Tis echt 3'30 minuten alles geven wat je hebt :-) enja het zal afzien zijn, maar als ze nadien zeggen, je beng geslaagd is het des te aangenamer! Probeer te doseren en daarmee bedoel ik niet, van in de eerste ronde alles te geven, maar dat geleidelijk aan op te bouwen en in de laatste ronde volle bak te geven! Ook een tip: ik sprintte zeer snel in de stukken waar je geen hindernissen had en dat hielp ook! Ikzelf had enorme stress, maar had een supertijd neer gezet, als 31 jarige vrouw, want ik was de oudste van de groep dus als de wil er is, dan lukt het wel!!!!
Erin geloven en dan komt da wel in orde ... en die krachtproef is piece of cake ... daar moet je absoluut niet mee inzitten!

Succes!!!
WPS klas 27
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

@ Sassa: Ik zal die tip zeker meenemen!
Ik heb voor nu zaterdag de sporthal hier gehuurd en ik ga ook eens zo'n soortgelijke opstelling maken. Ik ben eens benieuwd :-) Dan heb ik tenminste een idee over hoe ik het doe.

Hoe verloopt het eigenlijk op de examendag zelf? Ik las ergens al dat men het voordoet, maar wie gaat er daarna als eerste? Het lijkt mij toch "leerzaam" om toch naar anderen te kunnen kijken voordat ik moet gaan, maar mijn familienaam begint met een A en als het alfabetisch gaat, dan ben ik meestal de eerste.

Ochja ik maak mij waarschijnlijk meer druk dan dat nodig is, maar het is zo belangrijk voor me! Logisch dan toch dat ik zo zenuwachtig ben hé ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Jens, bedankt voor de tips :-)
Succes met het namaken van het parcours!

Nog een weekje en dan is het zo ver.. 8)
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Ikzelf heb ook indertijd het parcours nagebouwd en ik vond dit toch wel leerrijk !!!!
Er is inderdaad iemand die het parcours volledig traag voortoont en ook zegt, om wat je moet letten bij bv. de plint en de trappen :whoeha: nadien moet je 3 rondjes (allez ik heb er toch drie moeten lopen) rond het parcours zelf en als laatste krijg je ook de tijd om es de verschillende hindernissen zelf te proberen alsook de krachtproef!!

Btw, draag ook zeker een lange broek en voor je op de evenwichtsbalk wandelt/loopt eerst een paar keer diep inademen en dan lukt dit probleemloos!! Goh dat denk ik niet, dat het alfabetisch is, want mijn achternaam begint met een T en ik moest als eerste, terwijl ik nog stond na te hijgen van de opwarming :whoeha:

Wanneer moet je juist gaan? Zal zeker duimen voor je
WPS klas 27
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door .Jonas »

En belangrijk: Blijf geconcentreerd!! Want velen denken te snel aan de volgende hindernis en vergeten het kegeltje! Kijk recht voor u altijd, zodat je het kegeltje steeds ziet en zo vergeet je het niet! En zoals Sassa zegt, niet te hard gaan in het begin. Ze zeggen uw tijden na 1 en 2 ronden. Loop dus eerst op een matig tempo en luister naar u tijd, als je onder de 1min 10sec zit, zit je goed! Versnel eventueel bij de 2e ronde, en de 3e ronde eens alles geven. :-) Ik wens jullie alvast veel succes!!
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ow dus je kunt wel degelijk goed opwarmen + je kunt eens even oefenen voordat het examen begint? Dat is echt goed! Mijn vriend vroeg het mij gisteren nog en ik zei dat het gewoon 1x werd voorgedaan.

Ook goed dat men je tijden zegt, want wie weet denk je dat je het goed doet terwijl je wat harder zou moeten lopen.

Gisteren ging de training echt niet goed :-s Ik had echt pijn in mijn benen en had geen energie. Raar eigenlijk hoe een mens soms van die slechte dagen kan hebben! Vandaag was de oorzaak wel duidelijk: opgestaan met keelpijn en brandende sinussen :-s Ik vrees dat er een griepje aankomt.

@ Sassa: ik zit nog iedere dag te wachten op een brief met datum! Ik ben er dus misschien "vroeg bij" om mij al overal zorgen over te maken, maar ik wil gewoon graag van de eerste keer slagen.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ow dus je kunt wel degelijk goed opwarmen + je kunt eens even oefenen voordat het examen begint? Dat is echt goed! Mijn vriend vroeg het mij gisteren nog en ik zei dat het gewoon 1x werd voorgedaan.

Ook goed dat men je tijden zegt, want wie weet denk je dat je het goed doet terwijl je wat harder zou moeten lopen.

Gisteren ging de training echt niet goed :-s Ik had echt pijn in mijn benen en had geen energie. Raar eigenlijk hoe een mens soms van die slechte dagen kan hebben! Vandaag was de oorzaak wel duidelijk: opgestaan met keelpijn en brandende sinussen :-s Ik vrees dat er een griepje aankomt.

@ Sassa: ik zit nog iedere dag te wachten op een brief met datum! Ik ben er dus misschien "vroeg bij" om mij al overal zorgen over te maken, maar ik wil gewoon graag van de eerste keer slagen.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Jens »

Ik dacht dat het enkel 1x werd voorgetoond en dat je het niet mag proberen. Tenzij dit gewijzigd is?
Inspecteur van politie
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Ties, ik kreeg een bevestiging van ontvangen na 1,5 week, en nog eens 1,5 week later de uitnodiging. Het heeft in totaal dus een 3 tal weken geduurd.

Ik ga die opwarming ook maar kalm aan doen (wel op een verantwoorde manier). Zoveel mogelijk energie sparen voor de test zelf.

Ik hoop niet dat ik ziek wordt of ben op de dag zelf.. Dat zou echt wel pech zijn.
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Jens
Het werd eenmaal voorgetoond en dan moesten wij 3 rondjes lopen en mochten we es vlug alle hindernissen uittesten en da was het !!!
WPS klas 27
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

@ XoO : ok dus 3 weken voordat je weet wanneer je mag gaan... en hoe lang daarna was dan de datum van je test? Mij werd er gezegd +/- 1 maand.

Niet dat ze mij opeens ook gaan opzetten voor 4/3/2011 ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
BUTTON_POST_REPLY