Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Domi
__________________________
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010, 21:24

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Domi »

Hoi Ties,

Wat jammer voor je dat het niet gelukt is! Echt een domper hé. Maar je weet nu wel dat je het eigenlijk wel kan hé, maar 20 sec te laat voor twee extra paaltjes en twee keer over de mat springen valt toch mee hé. Als da nu nie gebeurd was had ge der wel door geweest .. Kop op, volgende keer beter!
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Niet opgeven ... De zenuwen zullen je ook wel parten hebben gespeeld! Je weet nu bij je herkansing wat je kunt verwachten en waar je extra op moet letten :-) :-) de paaltjes en de mat ... Geen nood, de volgende x lukt je dit zeker! Bereid je nog wat extra voor en je er opnieuw voor!
WPS klas 27
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ja ik geef zeker niet op hoor! :-)

Ik heb daar zelfs geen seconde aan gedacht. Het enige dat ik dacht was: "nu gaat het langer duren voordat ik mijn volgende proef(ven) mag gaan afleggen en mogelijk ook langer duren voordat ik in de opleiding geraak".
Maar opgeven? Staat niet in mijn woordenboek hoor! ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Hoi mensen!


Lang geleden dat ik hier nog wat schreef!
Ondertussen weeg ik zo'n 10 kilo minder als toen ik in maart voor het eerst de proeven ben gaan doen én ben ik ook harder aan het sporten.

Toch ben ik nog erg onzeker om opnieuw te gaan, mede omdat ik weet dat als ik nu niet slaag, ik sowieso een gans jaar moet wachten om me opnieuw in te schrijven! En dat terwijl ik echt zo weinig mogelijk tijd wil 'verliezen' bij een job die ik absoluut niet graag doe. Ik wil gewoon bij de politie gaan en geen tijd verdoen bij dingen die me toch niet interesseren ;-)

Ik ga denkelijk een opendeurdag / recruteringsevent meevolgen, daar kunnen sowieso altijd interessante dingen worden opgepikt, en dan meedoen aan die sporttesten daar. Volgens mij zal ik er wel door zijn, maar dan heb ik gewoon voor mezelf nog even die 'bevestiging'.

Ik lees nog steeds regelmatig dat mensen de fysieke proef makkelijk vinden, dat ze erin slagen zelfs na jarenlang geen sport gedaan te hebben. Wel ik kan daar eigenlijk maar één ding op zeggen: ieder heeft zijn/haar kwaliteiten. Het is mij zeker niet gegeven om na zolang niet te sporten zo makkelijk dat parcours af te leggen. Ik ben ook lang niet zo "explosief" als sommigen. Misschien ben ik wel te "hevig" in het begin waardoor ik al 'opgebrand' ben nog voordat ik halverwege ben, maar ik werk er tenminste aan en ben vastberaden om het wel te halen.

De andere proeven schrikken mij minder af, en misschien vinden ze van mij al dat ik een erg sociaal iemand ben, dat ik mensen goed aanvoel (is ook héél belangrijk als je bvb op interventies moet gaan), dat ik goed kan inspelen op de emoties van anderen, ... dat zijn kwaliteiten waarover ik weet dat ik beschik en die voor mij net even vanzelfsprekend zijn als dat sommigen de fysieke proef als vanzelfsprekend makkelijk vinden.

Dus zoals ik al zei: ieder zijn kwaliteiten! Ik ben niet (meer) van plan om me slecht te voelen wanneer iemand zegt dat hij/zij de fysieke proef met 2 vingers in de neus kan terwijl ik er zo mijn best voor moet doen! En anderen - die dit mogelijk lezen - zouden dat ook niet moeten doen!

Als je weet dat je minder goed bent op een bepaald gebied, werk er dan 'gewoon' aan and make it happen! ;-)

Groetjes van een nog steeds enthousiaste en vastberaden Ties ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door kyame1206 »

Ties schreefCOLONHoi mensen!


Groetjes van een nog steeds enthousiaste en vastberaden Ties ;-)
Veel succes gewenst! Laat eens weten hoe het geweest is :)
Will
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011, 10:00

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Will »

Ik wou juist mijn medische vragenlijst invullen. Nu staat er dat je ook het slagen van je fysische proef moet meenemen. Wilt het nu niet juist lukken dat dat de enige brief, die mist?
Maken zij daar echt een punt van of is dat nog iets dat van vroeger afstampt doen de twee gecombineerd waren?
kyame1206
__________________________
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010, 13:59

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door kyame1206 »

Will schreefCOLONIk wou juist mijn medische vragenlijst invullen. Nu staat er dat je ook het slagen van je fysische proef moet meenemen. Wilt het nu niet juist lukken dat dat de enige brief, die mist?
Maken zij daar echt een punt van of is dat nog iets dat van vroeger afstampt doen de twee gecombineerd waren?
Ik had die ook niet mee, ik dacht dat ik die vergeten was, maar toen ik thuis kwam bleek dat ik dat waarschijnlijk niet ontvangen heb. Ik heb mijn resultaat van de cognitieve maar nergens staat mijn resultaat van de fysieke... Ze vragen er trouwens niet naar hoor.
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door WFJ »

Klein vraagje:
Ik moet een bijkomend attest halen in het ziekenhuis en dat opsturen. Ik heb donderdag mijn afspraak. Hoe lang zou dit ongeveer duren? En blijft de procedure lopen (antecedentenonderzoek, selectiecommissie)? Of wachten ze echt tot ze het document hebben?
Thx alvast.
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Neo »

Er wordt gewacht tot ze het attest hebben voor er verder wordt gegaan.
Inspecteur Interventie
GlennTits
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2011, 10:39

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door GlennTits »

Hey Lies,

Die plint is ongeveer 110cm hoog. Als je oefent en er in 1x over sprint win je natuurlijk tijd.
Nog een tip: Doe een lange trainingsbroek aan, dan kan je gewoon door de tunnel glijden en win je ook tijd.
Als je nog nooit sport hebt gedaan kan ik je wel aanraden toch iets te beginnen. Al is het maar gewoon lopen.


Groeten,

Glenn
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door WFJ »

WFJ schreefCOLONKlein vraagje:
Ik moet een bijkomend attest halen in het ziekenhuis en dat opsturen. Ik heb donderdag mijn afspraak. Hoe lang zou dit ongeveer duren? En blijft de procedure lopen (antecedentenonderzoek, selectiecommissie)? Of wachten ze echt tot ze het document hebben?
Thx alvast.
Mezelf even quoten :p

Ik heb hen even gebeld, en ze hebben het document ontvangen en mag ergens volgende week een brief verwachten met de beslissing van de dokter. Het document werd opgestuurd 20 januari.
Dus nu wachten op antecedenten en uitnodiging voor de selectiecommissie :)
kwetske
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011, 11:36

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door kwetske »

Kan zijn dat je terugmoet moet bijkomend onderzoek! Hoe mij! en had mijn attest ook al opgestuurd!
Kandidaat Aspirant-Inspecteur.
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door WFJ »

kwetske schreefCOLONKan zijn dat je terugmoet moet bijkomend onderzoek! Hoe mij! en had mijn attest ook al opgestuurd!
Het is een 'bevestigingsattest' dat ik moest sturen. En het attest bevestigde :) Dus (normaal) geen bijkomend onderzoek.
WFJ
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2011, 10:51

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door WFJ »

WFJ schreefCOLON
kwetske schreefCOLONKan zijn dat je terugmoet moet bijkomend onderzoek! Hoe mij! en had mijn attest ook al opgestuurd!
Het is een 'bevestigingsattest' dat ik moest sturen. En het attest bevestigde :) Dus (normaal) geen bijkomend onderzoek.
Vandaag bevestiging gekregen dat ik medisch goedgekeurd ben :)
Nu wachten op antecedentenonderzoek en datum selectiecommissie ...

ps: (per toeval) iemand die al antecedentenonderzoek van PZ Arro Ieper gekregen heeft?
Ridvan
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2011, 23:41

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ridvan »

weet iemand als het een probleem kan zijn als men rughernia heeft?
BUTTON_POST_REPLY