Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
veda
Politie
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 09:47

Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door veda »

Ik moest in januari mijn derde proef gaan doen, het beruchte parcour en was niet geslaagd. :x
Heb een uitnodiging gekregen voor eind maart maar nu vraag ik me af hoeveel keer je de derde test mag doen?
Pz Grens
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door Kev1n »

veda schreefCOLONIk moest in januari mijn derde proef gaan doen, het beruchte parcour en was niet geslaagd. :x
Heb een uitnodiging gekregen voor eind maart maar nu vraag ik me af hoeveel keer je de derde test mag doen?
Gevonden op jobpol.be ( HIER)

Om te slagen voor deze proef krijgt de kandidaat een eerste kans, gevolgd, indien nodig, door een herkansing.
Bij een herkansing moeten steeds de twee onderdelen van het functioneel parcours worden afgelegd, zelfs indien men maar voor één onderdeel faalde bij de eerste kans.
De herkansing mag niet plaatsvinden binnen een termijn van minder dan twee maanden en meer dan één jaar.
Wat het vergelijkend examen van officier op basis van een diploma van het niveau A betreft, zal de kandidaat voor de herkansing automatisch een nieuwe datum ontvangen, rekening houdend met organisatorische beperkingen.

Wat de andere kaders betreft, zal de kandidaat, die wenst te herkansen, dit schriftelijk kunnen aanvragen bij de directie van de rekrutering en van de selectie. Deze kandidaat ontvangt vervolgens een uitnodiging om de proef in Brussel af te leggen.
De kandidaat die bij een herkansing opnieuw de vereiste minima niet behaalt, wordt als mislukt beschouwd en verliest één van de drie kansen van deelname aan de selectieproeven van het desbetreffende kader.
Dit geldt eveneens voor de kandidaat waarvoor de maximumtermijn van één jaar, te rekenen vanaf de datum van de eerste kans, waarvoor hij/zij mislukte, is verstreken zonder zich opnieuw te hebben aangeboden voor het functioneel parcours. De kennisgeving van deze mislukking zal schriftelijk worden bevestigd door de directie van de rekrutering en van de selectie. De brief zal eveneens de modaliteiten om zich opnieuw als kandidaat voor een uniformfunctie in te schrijven vermelden.
De kandidaat die zich in een dergelijke situatie bevindt, zal één jaar moeten wachten vooraleer zich opnieuw in te schrijven.





Ik hoop dat hier je vraag me beantwoord is,
groetjes Kev1n
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Dreamy
__________________________
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010, 20:31

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door Dreamy »

Dag Veda,

ik zit in hetzelfde schuitje. We gaan voor onze herkansing he!

het zet wel nogal druk op de ketel... :snif:
veda
Politie
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 09:47

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door veda »

het zet inderdaad druk op de ketel, als je dus na 2 keer proberen niet slaagt moet je de hele procedure opnieuw starten?
Pz Grens
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door Kenny VDM »

veda schreefCOLONhet zet inderdaad druk op de ketel, als je dus na 2 keer proberen niet slaagt moet je de hele procedure opnieuw starten?
Neen, je gaat 1 kans verliezen van de 3.

Iedere kandidaat krijgt bij het starten van zijn selectieprocedure 3kansen, wanneer je niet slaagt gaat er uiteraard een kans afgetrokken worden. Wanneer al je kansen opgebruikt zijn eindigd de selectieprocedure daar en kan je voor dat kader nooit meer extern meedingen voor een plaastsje.

Wanneer je dus bij de fysieke proef 1 maal faalt krijg je een herkansing, bij een 2de maal zal je een kans verliezen
In opleiding @ PIVO AINP28
Gebruikers-avatar
Liane
__________________________
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010, 13:10

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door Liane »

Kenny VDM schreefCOLON
veda schreefCOLONhet zet inderdaad druk op de ketel, als je dus na 2 keer proberen niet slaagt moet je de hele procedure opnieuw starten?
Neen, je gaat 1 kans verliezen van de 3.

Iedere kandidaat krijgt bij het starten van zijn selectieprocedure 3kansen, wanneer je niet slaagt gaat er uiteraard een kans afgetrokken worden. Wanneer al je kansen opgebruikt zijn eindigd de selectieprocedure daar en kan je voor dat kader nooit meer extern meedingen voor een plaastsje.

Wanneer je dus bij de fysieke proef 1 maal faalt krijg je een herkansing, bij een 2de maal zal je een kans verliezen
En zal je 1 jaar moeten wachten alvorens je weer kan meedoen. Je cognitieve en persoonlijkheidsproef hoef je dan niet meer te doen. Cognitieve is in tijd onbeperkt vrijgesteld, persoonlijkheidsproef telt 2 jaar.
Proef 1 INP: Geslaagd op 12 januari
Proef 2 INP: Geslaagd op 18 februari
Proef 3 INP: medisch in orde - fysiek parcours herkansing
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
jean
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2010, 19:55

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door jean »

Hallo iedereen!!

Vorig jaar heb ik meegedaan met de testen. De 1 ste test ging vlotjes (met video, enz....)
Maar de 2 de test was geflest :snif:
Nu heb ik besloten om terug mee te doen. Ik zal en wil agent worden :whoeha:
Maar klopt het nu dat ik die 1ste test niet meer hoef opnieuw te doen?
Ik heb gelezen dat de toenmalige 1 ste en 3 de test nu samen zijn gekomen tot de 1 ste test?
Ga ik dan maar een halve dag moeten gaan?
Als ik hier alles zo lees wordt ik al zo zenuwachtig.... Niet goed eh :eek:


Groetjes
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door kevinvda »

jean schreefCOLONHallo iedereen!!

Vorig jaar heb ik meegedaan met de testen. De 1 ste test ging vlotjes (met video, enz....)
Maar de 2 de test was geflest :snif:
Nu heb ik besloten om terug mee te doen. Ik zal en wil agent worden :whoeha:
Maar klopt het nu dat ik die 1ste test niet meer hoef opnieuw te doen?
Ik heb gelezen dat de toenmalige 1 ste en 3 de test nu samen zijn gekomen tot de 1 ste test?
Ga ik dan maar een halve dag moeten gaan?
Als ik hier alles zo lees wordt ik al zo zenuwachtig.... Niet goed eh :eek:


Groetjes
De 1ste test is een permanente vrijstelling, dus die moet je niet meer doen.

De fysieke proef zal je ofwel samen met je medische ofwel op een andere dag moeten doen.

Hier op het forum staan veel tips voor de 2de proef, gebruik ze! ;)

Succes!
jean
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2010, 19:55

Re: Hoeveel keer proberen als je niet slaagt?

Bericht door jean »

kevinvda schreefCOLON
jean schreefCOLONHallo iedereen!!

Vorig jaar heb ik meegedaan met de testen. De 1 ste test ging vlotjes (met video, enz....)
Maar de 2 de test was geflest :snif:
Nu heb ik besloten om terug mee te doen. Ik zal en wil agent worden :whoeha:
Maar klopt het nu dat ik die 1ste test niet meer hoef opnieuw te doen?
Ik heb gelezen dat de toenmalige 1 ste en 3 de test nu samen zijn gekomen tot de 1 ste test?
Ga ik dan maar een halve dag moeten gaan?
Als ik hier alles zo lees wordt ik al zo zenuwachtig.... Niet goed eh :eek:


Groetjes
De 1ste test is een permanente vrijstelling, dus die moet je niet meer doen.

De fysieke proef zal je ofwel samen met je medische ofwel op een andere dag moeten doen.

Hier op het forum staan veel tips voor de 2de proef, gebruik ze! ;)

Succes!

Super bedankt voor je reactie :-)
BUTTON_POST_REPLY