samen oefenen functioneel parcours

Forumregels
Afbeelding
Ruud
__________________________
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010, 15:52

samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Ruud »

Forumbroeders (en zusters),

Ik vroeg me af of het misschien niet interessant is om met een paar mensen samen te oefenen op het functioneel parcours. Ikzelf vind bijvoorbeeld nergens een geschikte plek waar er ofwel voldoende materiaal of tijd beschikbaar is om het parcours na te bouwen en te oefenen.
Indien er mensen zijn die wel zo een geschikte plek gevonden hebben kunnen we die misschien samenbrengen in dit topic zodat er met een aantal mensen samen geoefend kan worden (zo kunnen er ondermeer tips en ervaringen uitgewisseld worden)
Ikzelf doe de proef op 23/02 en zoek nog iemand die in de komende week(en) het parcours gaat nabouwen en het ziet zitten om samen te trainen (liefst provincie Antwerpen, moest het verder zijn is dit geen probleem).

groetjes R.
Witteuh
__________________________
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 23:46

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Witteuh »

Ruud schreefCOLONForumbroeders (en zusters),

Ik vroeg me af of het misschien niet interessant is om met een paar mensen samen te oefenen op het functioneel parcours. Ikzelf vind bijvoorbeeld nergens een geschikte plek waar er ofwel voldoende materiaal of tijd beschikbaar is om het parcours na te bouwen en te oefenen.
Indien er mensen zijn die wel zo een geschikte plek gevonden hebben kunnen we die misschien samenbrengen in dit topic zodat er met een aantal mensen samen geoefend kan worden (zo kunnen er ondermeer tips en ervaringen uitgewisseld worden)
Ikzelf doe de proef op 23/02 en zoek nog iemand die in de komende week(en) het parcours gaat nabouwen en het ziet zitten om samen te trainen (liefst provincie Antwerpen, moest het verder zijn is dit geen probleem).

groetjes R.
Hey Ruud,

Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil ook wel eens het parcours ergens neerzetten en proberen. Alleen heb ik zelf ook nog geen plek gevonden.

Ik sluit mij alvast bij jou voorstel aan!

Groetjes Whitney
Dreamy
__________________________
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010, 20:31

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Dreamy »

ik heb zelf ook interesse om mee te doen!!!
maar liefst wel binnen bereikbare afstand vanuit Leuven... ik kan moeilijk het halve land afrijden he... ben wel bereid enige kilometers te doen maar het moet mogelijk zijn voor mij om tijdig een kindje aan de schoolpoort in Leuven af te halen. :eek:
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Bart V »

Kijk eens of je in de buurt geen fit-o-meter parcours hebt. Die liggen dikwijls naast een Finse piste/atletiekpiste. Daar vind je meestal wel een toestel zoals de evenwichtsbalk --> http://www.galmaarden.be/resources/1/Sp ... r%2001.JPG.
De vertesprong kan je eigenlijk overal oefenen, de tunnel ook door gewoon 5m op handen en voeten te kruipen, een plint kan je oefenen met zoiets: http://www.harelbeke.be/files/sport02/fitometer.JPG

Zo'n parcours is trouwens in het geheel een goeie oefening, zelfs al komen bepaalde oefeningen niet terug in het functioneel parcours. Het zal zeker bijdragen tot een betere conditie.
PZ Gent
Dreamy
__________________________
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2010, 20:31

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Dreamy »

bedankt voor de tip!
erik1984
Politie
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:11

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door erik1984 »

ik heb voor de sport proeven gewoon een keer ( in de gemeentelijke sporthal ) eens over een balk gelopen. Voor de rest, gewoon conditie opbouwen en onderhouden.
Oasis will come back... Definitely Maybe
Gebruikers-avatar
Liane
__________________________
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010, 13:10

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Liane »

Ik heb de directeur aangesproken van de school van mijn metekindje. Ik mag de turnzaal gebruiken..
Proef 1 INP: Geslaagd op 12 januari
Proef 2 INP: Geslaagd op 18 februari
Proef 3 INP: medisch in orde - fysiek parcours herkansing
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door sassa »

@ Liane

Heb dit ook gedaan ... wanneer moet jij gaan voor het parcours????
WPS klas 27
Gebruikers-avatar
Liane
__________________________
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010, 13:10

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Liane »

sassa schreefCOLON@ Liane

Heb dit ook gedaan ... wanneer moet jij gaan voor het parcours????
Ik wacht nog steeds op een uitnodiging! Heb op 1 maart de uitslag gekregen van de 2e proef... Hoop dat ik snel een datum krijg.
Proef 1 INP: Geslaagd op 12 januari
Proef 2 INP: Geslaagd op 18 februari
Proef 3 INP: medisch in orde - fysiek parcours herkansing
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
freya
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010, 09:29

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door freya »

hoihoi

Is er iemand die ergens in west-Vlaanderen zo'n piste weet liggen?
Of in West-vlaanderen zo'n piste opzet?


Ik heb de eerste test niet moeten doen en ben voor de tweede test op 22 maart geweest en 26 maart wist ik dat ik geslaagd was

Groetjes
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door sassa »

@ Freya

Ben ook van West - Vlaanderen, zo'n piste bestaat er niet hoor, Je moet dit zelf proberen na te bouwen in een sportzaal :-)
WPS klas 27
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Kevin Lievens »

sassa schreefCOLON@ Freya

Ben ook van West - Vlaanderen, zo'n piste bestaat er niet hoor, Je moet dit zelf proberen na te bouwen in een sportzaal :-)

Je kan ook perfect oefenen in je tuin... dat heb ik ook gedaan, en de tijd was vrij realistisch, ik zat er op 3 seconden na dat ik trager was in m'n tuin dan op het actuele parcours... als je tips wil, geef je maar seintje ;-)
(ik heb geen trappen nagemaakt ofzo...)
"Sooner or later the things you own end up owning you"
freya
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010, 09:29

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door freya »

@ Sassa
Mag ik even vragen in welke sportzaal je dit hebt gedaan want ik woon nogal in een klein dorpje met wel een sportaal maar die is constant verhuurd voor verschilelnde activiteiten.

@ Kevin
tips zijn altijd welkom :)

alvast mercikes
Gebruikers-avatar
Dagmar
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010, 20:56

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Dagmar »

freya schreefCOLON@ Sassa
Mag ik even vragen in welke sportzaal je dit hebt gedaan want ik woon nogal in een klein dorpje met wel een sportaal maar die is constant verhuurd voor verschilelnde activiteiten.

@ Kevin
tips zijn altijd welkom :)

alvast mercikes

ik ben ook van west-vlaanderen, heb navraag gedaan bij mijn middelbare school. het was geen enkel probleem en begrepen het zelfs volledig dat het noodzakelijk was..
Vandaag voor de eerste keer geweest.

na de paasvakantie nog eens denk ik, als ik dan nog niet opgeroepen ben.
Kevin Lievens
Politie
BerichtenCOLON 537
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 14:22

Re: samen oefenen functioneel parcours

Bericht door Kevin Lievens »

freya schreefCOLON @ Kevin
tips zijn altijd welkom :)

alvast mercikes

Hoe had ik het opgesteld hier thuis :

- Ik heb nogal een vrij grote tuin, dus ik kon perfect eigelijk de correcte afmetingen naleven.
- Ik had de kegels opgesteld door middel van omgekeerde bloempotjes.
(zodat ik er rond moest lopen en er niet kon over springen zoals bij een tshirt dat je neer zou leggen)
- In plaats van waar de trappen stonden heb ik er voor gekozen om even te stoppen, dan 10 x de knieen de heffen (90° graden) ter plaatse, om dan verder te lopen.
- Om over de mat te springen heb ik een houten plank neergelegd waar je dan moet overspringen.
(als je er tegen zou stoten voel je dat goed, met die mat voel je dat niet zo goed)
- Toeval wil dat ik hier thuis een paar 'speeltuigen' in de tuin heb van m'n zoontje, dus kon ik die gebruiken :
over de schuifaf springen om een bok/plint te simuleren en dan duiken onder de trampoline, en verder kruipen.
(je kan dit perfect namaken door bijvoorbeeld 2 emmers op elkaar te zetten, en daarover een touw of doek te spannen.
(weet je dat je daar onder moet duiken)
- Nadien heb ik een houten lat van 1,5 meter op de grond gelegd, dewelke heel onstabiel lag, zodat je echt je tijd er voor moest nemen om rustig te stappen om er niet naast te stappen.
- Dan weer opnieuw richting waar de trappen zouden staan, opnieuw 10 x knieen heffen met 90°, en dan verder lopen.

Dit 3 x herhalen en je hebt een vrij goeie indicatie.

Ik heb dit parcours hier nagemaakt, heb het rustig gedaan, dit een aantal keren dagelijks, en ik zat er iets van een 3 seconden naast dat ik sneller was op het parcours in Brussel dan hier thuis... dus ik kan dan aannemen dat het best vergelijkbaar was.

Let wel, ik heb in Brussel écht wel mijn tijd genomen, seconden rustig de tijd gepakt op de balk etc...

Hopelijk heb je er iets aan, succes!
"Sooner or later the things you own end up owning you"
BUTTON_POST_REPLY