HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
veda
Politie
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 09:47

HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door veda »

vandaag uitnodiging gekregen voor test 3 , compleet nieuwe vereisten (en ik maar cooperen en shutlerunnen :whoeha: )
Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn.
Waaruit bestaat het functioneel parcours ?
Het functioneel parcours bestaat uit twee afzonderlijke onderdelen die de kandidaten na elkaar moeten uitvoeren:
1° een parcours bestaande uit een reeks van 6 hindernissen dat 3 maal moet worden afgelegd in een globale maximumtijd van 3’30”;
2° een krachtproef bestaande uit enkele fysieke proeven, af te leggen in maximun 1’:
- het duwen en trekken van een kar met een gewicht van 200 kilogram (heen-terug over een afstand van 10 meter);
- het verplaatsen van een pop van 48 kilogram (heen-terug over een afstand van 5 meter).


Wat denken jullie ervan??
Pz Grens
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door sassa »

En waaruit bestaat juist het parcours dat je 3x moet afleggen?

Kzal morgen nog eens bellen dus naar de selectiedienst en vragen of ze me resultaten reeds op de post hebben gedaan ... want ik dnek dat dit wel wat complexer zal zijn dan de voorgaande proeven (hopelijk voor mij geen herkansing voor me coöpertest - want ik vraag me dan af, of je dan ook het parcours moet doen) ?????????
WPS klas 27
veda
Politie
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 09:47

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door veda »

Je moet over de bok, dan een tunnel in, dan op de evenwichtsbalk, dan trap op, trap af en over een lange mat (kort beschreven) :whoeha:
Pz Grens
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door Dimitri »

Dit klinkt veel makkelijker voor mij althans. Ik ben 1m90 en 93kg droog aan den haak en ik ben vrij afgetraind van het fietsen. Een kar van 200kilo vertrekken en een pop van 50kg vertsjolen zal in ieder geval al geen problemen opleveren. Dat hindernissenparcours weet ik nog niet echt omdat de omschrijving vrij vaag is maar tot nu toe ziet dat er ook vrij goed uit. Het zou me wel niet verwonderen dat er geen onderdeel komt met optrekken van eigen gewicht aan een legger ofzo. Of een stukje van sport tot sport over een bepaalde afstand. Dat is iets dat vrij vaak bij zo een parcours gedaan wordt.

Ik denk dat de politie hier idd iets meer de realistische kant wil opgaan.
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door Neo »

Ik vind dat deze proeven toch stukken makkelijker zijn dan de proeven die we ervoor moesten doen.
De Shuttle run was nu ook niet echt een ramp, maar voor sommigen was dat toch niet makkelijk blijkbaar.
De coopertest was idd het moeilijkst als je niet gewend bent van te lopen aan een hoog en vast tempo.
Misschien best dat die proeven zijn aangepast, maar dan mis je toch net het zicht op de uithouding van de kandidaten, niet ?
Ik heb de cooper nog moeten doen. Was ingeschreven van begin mei 2009.
Inspecteur Interventie
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door sassa »

Het duwen en trekken van 200 kg over een afstand van 10 m ... ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar is dit haalbaar??????????????
WPS klas 27
StefaanSpaerkeer
__________________________
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2009, 22:24

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door StefaanSpaerkeer »

sassa schreefCOLONHet duwen en trekken van 200 kg over een afstand van 10 m ... ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar is dit haalbaar??????????????
Je moet je eens voorstellen,

Met 1 of 2 personen kan je een wagen verduwen.
Dan is het volgens mij ook zeer haalbaar voor die 200 kg.
Proef 1 INP: Geslaagd
Proef 2 INP: Geslaagd (26 nov 09)
Proef 3 INP: Geslaagd (14 dec 09)
Proef 4 INP: In afwachting van uitslag (28 jan 10)
leinsken
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2009, 19:12

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door leinsken »

lax schreefCOLONWeet je, ik vind dit fantastisch,ik heb spijt dat ik mijn proef al heb gedaan.
Dit is een krachtproef,je gaat in het dagelijks politieleven ook kracht moeten gebruiken en dit
was toen bij onze proef eigenlijk niet getest.
Bij ons was het eerder balans,snelheid en uithoudingsvermogen.
Maar niets met kracht. :roll:
Dat is waar maar ik zou hem niet willen doen hoor! Niet omdat het te moeilijk lijkt maar omdat het bijna onmogelijk is om hem voor te bereiden met al dat materiaal dat ervoor nodig is.
Start opleiding 1 juni PPA
leinsken
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2009, 19:12

Re: Nieuwe vereisten

Bericht door leinsken »

Neo schreefCOLON
sassa schreefCOLONHet duwen en trekken van 200 kg over een afstand van 10 m ... ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar is dit haalbaar??????????????

Daar hoef je toch niet over te twijfelen. Elke gezonde mens kan een auto voortduwen, en die dingen wegen bijna een ton.
Zorg gewoon voor goed schoeisel dat niet glijdt in zo'n sportzaal...
Start opleiding 1 juni PPA
veda
Politie
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2009, 09:47

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door veda »

er zat een "plannetje "van het parcour bij maar daar heb je weinig aan, heb geen scanner anders zou ik het even inscannen..
dus jullie denken dat het makkelijker zal zijn?? Ik ben er alvast niet gerust in, ik kon de coopertest + shutlerun binnen de tijd en afstand dat vereist was, maar op dit kan ik niet trainen, ik ga dus met het idee daar naar niet wetende of het me zal lukken en de controlefreak in mij wordt daar lastig van! :wink:
Pz Grens
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door Kev1n »

Ik weet in elk geval voor die 200kg voor duwen dat het de trick is om zo laag mogelijk te duwen (zolang je niet verder gaat als je eigen bekken), ik doe American football en als je
zo 3 gasten van 98 kilo tegen u hebt die ge moet blocken dan is dat de manier die wij gebruiken.

Hieronder zie je ook het schema (bron: jobpol.be) en daaronder een link met de Nederlandse fysieke politieproef, misschien overeenkomstigheden die wel handig zijn eens gezien
te hebben.

Afbeelding

Politieproeven Nederland: https://www.fvtpolitie.nl/user/info.php

Ik zal als ik eindelijk mijn 3de proef mogen gaan doen ben een vergelijkbaar filmpje maken zoals op de Nederlandse website, kwestie zodat je een gedacht hebt
van de grootte van de toestellen en dergelijke...
Laatst gewijzigd door 1 op Kev1n, in totaal 23 keer gewijzigd.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door sassa »

Moet wel lukken die testen ... en tis zoals men zegt, je kan er niet echt voor oefenen/trainen ... En bij nader inzien, die 200 kg moet me wel lukken, :-) :-)
Ik kijk al vol spanning uit naar de dag dat ik mag gaan ... en zoals er iemand zei als je je voor 15 mei hebt ingeschreven, dien je nog de oude sporttesten tedoen, vergeet dat maar, vandaag zeiden ze me vanaf 1 januari 2010, doet IEDEREEN het functioneel parcours (ook heb je herkansing voor coöper of dergelijke ...)
Dit even ter info!
WPS klas 27
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door BigV »

Als ik dit zie, dan kan je dit wel oefenen hoor.
Bok: Het is bij ons op de PPA gewoon over die bok springen, hoe dat kies je zelf. Dus zoek een muurtje dat wat hoogte heeft, en oefenen maar. Zoek wel achter een zachte grond om terug neer te komen.
Tunnel: Bij ons is dat ja gewoon op je buik liggen en je armen gebruiken om je vooruit te duwen. Dus oefen dat thuis een beetje, zoek een lang gangpad en trekken op die armen.
Evenwichtsbalk: Gewoon iets dat dun en lang genoeg is. Hoogte doet er niet toe.
Trappen: Tja trappen zoeken is de boodschap
Het matje; Hier kan je u aan alles verwachten: Pompen, Sit Ups, Squats. Dit kan en moet je gewoon oefenen.


Op de opleiding bij ons ziet er het zo uit: Gewicht van 20kg verplaatsen, 400m lopen, trappen op, touwennet/apennet vorderen, evenwichtsbalk, door gat in klimrek kruipen, 2 sprongen over een bok, over een groot klimrek vorderen, onder een tunnel kruipen, over hindernissen springen, trappen naar beneden en dan nog eens 400m. Minimum tijd: 8minuten.
StefaanSpaerkeer
__________________________
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2009, 22:24

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door StefaanSpaerkeer »

Zou het eigenlijk in de zaal plaatsvinden?
Of buiten?

Want in de zaal in Brussel, glij je zeer makkelijk weg..
Proef 1 INP: Geslaagd
Proef 2 INP: Geslaagd (26 nov 09)
Proef 3 INP: Geslaagd (14 dec 09)
Proef 4 INP: In afwachting van uitslag (28 jan 10)
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door sassa »

Nu ik het plannetje heb gezien, moet dit haalbaar wel zijn (alleen spijtig dat er niet bij staat hoe hoog die bok en trappen zijn ...) en het 3x in 3'30 doen, toch een beetje bedenkingen hoor ??????? Maarja dat kan ook aan mij liggen natuurlijk! ben iemand die graag alles voorbereid ....
Maar als alles in de brief netjes mooi staat uitgelegd van hoe en wat, moet het té doen zijn!
Maar ik had voor mijn herkansing toch wel liever de oude sporttesten gehad ze ....
WPS klas 27
BUTTON_POST_REPLY