HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

1533 berichten
lemon

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

door lemon » 06 jun 2018, 11:42

Ik zit al enkele jaren met de wil om de selectieproeven mee te doen voor inspecteur van de politie. Echter via mijn studies ben ik meteen na afstuderen in een administratieve job gerold. Wat dus wil zeggen dat de fysiek/conditie momenteel op een laag pitje staat... lager kan niet volgens mij :) Die wil is echter nooit weggegaan en na drie jaar bureaujob, zit ik nu weer serieus op hete kolen om er gewoon voor te gaan. Alleen vrees ik dat ik niet tijdig fit geraak als ik nu mijn aanvraag indien. Iemand een idee hoelang het tegenwoordig duurt vooraleer er een uitnodiging in de bus zou komen? En na jaren stilzitten, iemand tips om mijn conditie zo snel mogelijk weer op punt te krijgen, buiten het lopen van 5km?

Alvast dikke merci :)
Weerstandstraining is het beste wat je kan doen. Ik had deze proef licht onderschat. Ik kon wel 5km lopen, maar met uithoudingsvermogen ben je niets op die proef. Het beste wat je dus doet is weerstandstraining met intervallen. Dus op zeer korte tijd (30s) grote inspanningen doen (sprinten, springen, kruipen...), daarna pauzeren en herhalen. Dat is toch wat ik zou doen moest ik me opnieuw voorbereiden. Combinaties van oefeningen die je bij het leger zou zien. Ik ben natuurlijk geen sportkenner maar ik zou Bv: 50m sprinten, op en neer op en bank springen, op je buik liggen en weer rechtspringen... Dat is ook een beetje wat je uiteindelijk doet bij die proef.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :

jderiemaeker
Nieuw op 't forum

door jderiemaeker » 07 jun 2018, 13:54

Hallo, iedereen!

Ik moest gisterenochtend de fysieke proef afleggen in Wachtebeke (Puyenbroeck), en ik ben geslaagd. We waren met zo'n twintig, vermoed ik, waaronder een vijftal vrouwen en één persoon ouder dan veertig. Slechts twee personen zijn bij mijn weten niet geslaagd: de ene omdat hij - naar mijn mening - fysiek niet voldoende voorbereid was en dus te traag was, de andere omdat hij meerdere obstakels opnieuw moest doen en dus te laat afrondde.

Ikzelf had na het lezen van dit topic toch wel wat last van stress, maar al bij al vond ik het goed meevallen. Ik liep de eerste ronde vrij traag en nam mijn tijd bij alle obstakels en haalde een tijd van 43 seconden. De tweede ronde liep ik nog wat trager zodat ik niet doodmoe werd tegen de derde ronde. Ik deed alle obstakels zonder fouten en rondde uiteindelijk af op 2"34'. Ik was uiteraard wat uitgeput, maar niet afgepeigerd of kapot.

Wat de krachtproef betreft, moet je volgens mij al je best doen om er langer dan 1 minuut over te doen. Ikzelf deed die in een halve minuut en ik geloof dat 43 seconden gisteren de langste tijd was.

Qua conditie ben ik niet bepaald een hoogvlieger, maar ik maak wel bijna dagelijks minstens een half uur de tijd om wat 'standaard' fitness te doen (crunches, pompen, gewichten) en/of even los te gaan op mijn bokszak, dus op gebied van kracht durf ik me wel wat hoger in te schatten dan gemiddeld. Af en toe vulde ik mijn sessies ook aan met een zestal minuten HIIT; waarschijnlijk kwam dat me meer van pas.

Alleszins veel succes aan alle toekomstige aspiranten! :)
Selectieprocedure INP
Inschrijving: 11/05/2018
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Fysieke proef: Geslaagd (06/06/2018)
Persoonlijkheidsproef: In afwachting

Ninie2707
Nieuw op 't forum

door Ninie2707 » 13 nov 2018, 21:31

Ik ben hier ook even extra in actie geschoten! Ik dacht dat er redelijk lange wachttijden waren, maar ik moet het functioneel parcours al binnen de 3 weken afleggen na insturen van mijn kandidatuur!! Yay!! Op zich goed natuurlijk dat alles voorlopig vlotjes ingepland geraakt, maar qua fitheid toch even een 'red alert'. Ik loop zonder problemen 5km met een gemiddelde van 10km/uur, maar dat is natuurlijk een totaal andere inspanning dan de krachtproef. Dat werd bovendien ook nog eens extra onder mijn neus geduwd op de site van jobpol :-) Dus even alle hens aan dek nu en hopen dat we er het beste van maken op woensdag 28/11/2018!!