Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Forumregels
Afbeelding
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Jifri »

Beste,

Zijn er hier toevallig mensen die nog extra onderwerpen herinneren van de groepsproef waarin iedereen een probleemstelling krijgt en hier dan oplossingen voor moet zoeken? Ik heb er een stuk of 5 gevonden.
Namelijk:
-Overlast door hangjongeren in een park en druggebruik
-Gemeente doet veel voor bejaarden, amper iets voor jongeren, die gaan zich vervelen en aan een speelplein waar bejaarden met hun kleinkinderen komen ontstaat een conflict tussen beiden.
-Razzia georganiseerd door drugsprobleem op school, dit gebeurde te hardhandige. Er zijn kinderen met trauma's anderen worden bestempeld als harde druggebruiker wanneer ze slechts 1 jointje op zak hadden en de dealers worden niet gepakt.
-Overlast aan schoolpoort, tuintjes worden vertrappeld, schoolbus kan niet meer tot voor de poort rijden en door de drukte is het te gevaarlijk voor de kinderen.
-Mensen in buurt van een dagcentrum voor gehandicapten klagen dat ze last hebben van de bewoners, deze kunnen vrij binnen en buiten en komen dan aanbellen bij bewoners.

Deze zijn de onderwerpen die ik hier online gevonden heb samen met nog enkele maar die waren niet helemaal uitgelegd. Zijn er dus nog mensen die zich nog andere problemen herinneren?
Alvast bedankt!
Stephanievd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2014, 21:29

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Stephanievd »

Beste,

Het waren heel andere onderwerpen!! Ik ben mijn test 22/07/14 gaan afleggen. En de
Onderwerpen waren als volgt:

Cannabis gebruik legaliseren of niet?
Hoofddoek aan loket
Alcohol leeftijd optrekken tot 18
Prostitutie legaliseren
Gasboetes aan kinderen die iets mispeuteren
En eentje ben ik uit het oog verloren!

En de tweede proef was een politie commissariaat indelen.
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Bakkie »

Ik had dezelfde onderwerpen als Stephanie.
+ Dezelfde tweede proef
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Stephanievd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2014, 21:29

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Stephanievd »

Heb je uw uitslag al ontvangen van de persoonlijkheidsproef?


Mvg
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Jifri »

Klopt ik had mijn persoonlijkheidsonderzoek op 17/07 en had inderdaad ook die onderwerpen.
Ik heb alvast mijn uitslag gekregen vandaag en ben geslaagd, dus jullie zullen jullie uitslag ook binnenkort krijgen!
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Bakkie »

Ik was geslaagd :-)
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Jifri »

Bakkie jij hebt je antecedenten onderzoek ook al gehad? Hebben ze je hiervoor ook gewoon via brief geïnformeerd?
Stephanievd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2014, 21:29

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Stephanievd »

Duimen maar :-) , dan nog de examencommissie. Hoe lang zijn jullie binnen geweest bij de psycholoog? Bij mij heeft dat max 20 minuten geduurd, maar bij de rest veel langer. De postbakoefening vond ik redelijk moeilijk, hopelijk buizen ze me hier niet voor.
Stephanievd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2014, 21:29

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Stephanievd »

En trouwens proficiat voor degene die al geslaagd zijn :-) hopelijk ben ik ook bij de gelukkigen.
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Bakkie »

Jifri schreefCOLONBakkie jij hebt je antecedenten onderzoek ook al gehad? Hebben ze je hiervoor ook gewoon via brief geïnformeerd?
Eerst krijg je een brief van slagen van de persoonlijkheidsproef. Daar staat in dat je geslaagd bent en dat het nu enkele maanden kan duren vooraleer je een nieuwe brief krijgt.
3 weken later kwam de commissaris langs. Ben je 2 keer niet thuis dan bellen ze meestal voor een afspraak te maken.
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Jifri »

Stephanievd schreefCOLONDuimen maar :-) , dan nog de examencommissie. Hoe lang zijn jullie binnen geweest bij de psycholoog? Bij mij heeft dat max 20 minuten geduurd, maar bij de rest veel langer. De postbakoefening vond ik redelijk moeilijk, hopelijk buizen ze me hier niet voor.
Ik was ook maar een half uurtje binnen bij de psycholoog :) dat gesprek was heel normaal bij mij en inderdaad snel gedaan, dus geen zorgen maken. Ik vond de postbaktest ook moeilijk maar heb geprobeerd zoveel mogelijk antwoorden te vinden en anders het meest logische antwoord te nemen en ik was er door dus zal bij u ook wel geen probleem vormen denk ik.
Jifri
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2014, 14:56

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Jifri »

Bakkie schreefCOLON
Jifri schreefCOLONBakkie jij hebt je antecedenten onderzoek ook al gehad? Hebben ze je hiervoor ook gewoon via brief geïnformeerd?
Eerst krijg je een brief van slagen van de persoonlijkheidsproef. Daar staat in dat je geslaagd bent en dat het nu enkele maanden kan duren vooraleer je een nieuwe brief krijgt.
3 weken later kwam de commissaris langs. Ben je 2 keer niet thuis dan bellen ze meestal voor een afspraak te maken.
Heb jij je hiervoor voorbereid of was dit een gewoon gesprek?
Bakkie
__________________________
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2014, 07:10

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Bakkie »

Jifri schreefCOLON
Bakkie schreefCOLON
Jifri schreefCOLONBakkie jij hebt je antecedenten onderzoek ook al gehad? Hebben ze je hiervoor ook gewoon via brief geïnformeerd?
Eerst krijg je een brief van slagen van de persoonlijkheidsproef. Daar staat in dat je geslaagd bent en dat het nu enkele maanden kan duren vooraleer je een nieuwe brief krijgt.
3 weken later kwam de commissaris langs. Ben je 2 keer niet thuis dan bellen ze meestal voor een afspraak te maken.
Heb jij je hiervoor voorbereid of was dit een gewoon gesprek?
Dit is een gewoon gesprek waarbij de politieambtenaar een vooraf gemaakte universele vragenlijst afgaat.
Hier kan je je moeilijk op voorbereiden. Bij de meesten duurt dit gesprek ook niet zo lang.
Proef 1 INP:(25.03.14): cognitief > vrijgesteld | fysiek > geslaagd
Proef 2 INP:(19.05.14): geslaagd
Antecedenten- en omgevingsonderzoek: (11.07.14)Positief geëvalueerd
Proef 3 INP:(13.08.14)
Proef 4 INP:
Zwaailichtje1
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2014, 11:49

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Zwaailichtje1 »

Hallo,
Mijn persoonlijkheidsproef was op 29/07/2014
Eerst was er een vragenlijst op de pc.
Tijdens de groepsproef bij mij waren de thema's : puntensysteem invoeren op het rijbewijs?
Werklozen verplichten om 2 dagen in een maand gaan werken?
Prostitutie verbieden of toelaten?
Jongeren een gepaste straf laten uitvoeren door ouders in plaats van gasboete?
Hoofddoek aan het loket of niet?
Gebruik cannabis legaliseren of niet?
Daarna moesten we een politiecommissariaat de nodige ruimtes voorzien, elk is verantwoordelijk voor een eigen categorie.
Ik moest zorgen voor de Staf en secretariaat, anderen de wijkwerking, de interventieploeg, dispatching, verhoorkamer enz.

In de namiddag was er de postbakoefening( niet veel tijd) en volgt het gesprek met een psycholoog.
Tijdens het wachten vul je schriftelijk vragenlijsten in over je persoonlijkheid en je loopbaan.
Om 16 u was ik klaar en mocht ik naar huis.
Wel met een zeer slecht gevoel, want ik denk dat ik er niet door zal zijn.
We zullen wel zien...
Gebruikers-avatar
Rens
Aspirant
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2014, 21:14

Re: Groepsproef persoonlijkheidsonderzoek

Bericht door Rens »

Zwaailichtje1 schreefCOLONHallo,
Mijn persoonlijkheidsproef was op 29/07/2014
Eerst was er een vragenlijst op de pc.
Tijdens de groepsproef bij mij waren de thema's : puntensysteem invoeren op het rijbewijs?
Werklozen verplichten om 2 dagen in een maand gaan werken?
Prostitutie verbieden of toelaten?
Jongeren een gepaste straf laten uitvoeren door ouders in plaats van gasboete?
Hoofddoek aan het loket of niet?
Gebruik cannabis legaliseren of niet?
Daarna moesten we een politiecommissariaat de nodige ruimtes voorzien, elk is verantwoordelijk voor een eigen categorie.
Ik moest zorgen voor de Staf en secretariaat, anderen de wijkwerking, de interventieploeg, dispatching, verhoorkamer enz.

In de namiddag was er de postbakoefening( niet veel tijd) en volgt het gesprek met een psycholoog.
Tijdens het wachten vul je schriftelijk vragenlijsten in over je persoonlijkheid en je loopbaan.
Om 16 u was ik klaar en mocht ik naar huis.
Wel met een zeer slecht gevoel, want ik denk dat ik er niet door zal zijn.
We zullen wel zien...
Ik zou je er niet te druk over maken !

Als je hier eens kijkt naar alle reacties: geloof me , iedereen komt wel eens bij een proef buiten met een slecht gevoel! Vergeet niet dat ze je testen he !

Ik dacht dat het bij de cognitieve proef al gedaan was voor mij, en zie nu: ik zit bij de promotie van oktober in het PIVO !

Erin geloven gewoon !

Greetz,

Rens
Inspecteur interventie
Politiezone TARL (Ternat - Affligem - Roosdaal - Liedekerke)
BUTTON_POST_REPLY