persoonlijkheidsproeven 2019

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
alex85
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2018, 14:03

persoonlijkheidsproeven 2019

Bericht door alex85 »

Beste,

Gisteren heb ik vernomen dat ik volgende week maandag mijn persoonlijkheidsproeven mag gaan afleggen in Etterbeek. Iemand die recent deze testen heeft afgelegd, en eventueel tips heeft over groepstest, postbakoefening,...?

Met vriendelijke groeten,
Alex85
Kandidaatstelling AINP: 29/12/2018
Bevestiging kandidatuur AINP: 19/01/2019

Cognitieve proef: Vrijgesteld
Functioneel parcours: 09/05/2019 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 23/09/2019 geslaagd
Selectiecommissie: 11/10/2019 niet geslaagd
Medisch onderzoek:/
stfnpts
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2019, 11:20

Re: persoonlijkheidsproeven 2019

Bericht door stfnpts »

Ik heb de testen begin september afgelegd. Wat de opdrachten zelf inhouden kan je uitgebreid terugvinden in dit subforum, dus de voornaamste tips die ik kan geven zijn:

Postbakproef: je goed concentreren en alle mails eens doorlezen voor je de vragen beantwoordt, zodat je sneller kan gaan zoeken achteraf. De papieren postbakproef vond ik gemakkelijker dan de digitale, maar érg nipt qua tijd. Werk daar dus zeker door!

Groepsproef: wees jezelf, maar dan de beste versie :lol: . Betrek iedereen in het gesprek en kijk al je groepsleden aan tijdens de opdracht. Achteraf ga je als groep, zonder voorbereiding, jullie oplossingen moeten voorstellen en gaan de psychologen erg kritische vragen stellen. Laat je niet van de wijs brengen en verdedig jullie standpunten, maar durf ook toegeven wanneer ze een terechte opmerking geven. Bij ons zeiden ze dat we als groep onze oplossingen niet kritisch genoeg bekeken hadden, en aangezien ik mij daar achteraf kon in vinden heb ik dat ook beaamd. Probeer hier eens aan 't woord te geraken zodat ze zien dat je met zulke opmerkingen om kan, maar laat je medekandidaten steeds volledig uitspreken!

Persoonlijkheidsvragenlijst: wees gewoon 100% eerlijk en dan ga je jezelf niet in de nesten werken. Geef geen sociaal wenselijke antwoorden en durf je negatieve eigenschappen daar ook aantonen.

Biografische vragenlijst: weeral, wees volledig eerlijk. Probeer min of meer te onthouden wat je opschrijft want deze vragenlijst zal bij de commissie gebruikt worden.

Gesprek met de psycholoog: ik vond dit een aangenaam gesprek, maar de zenuwen hebben het hier op een bepaald moment van mij overgenomen. Ik geraakte helemaal niet meer uit mijn woorden tijdens mijn voorstelling en het geven van mijn motivatie ( :roll: ) maar voor de rest is het wel vlot gegaan. Ze gaan hier vooral in op je studie- en werkverleden en polsen hier naar wie je bent als persoon en je kennis van de theorie.

Je gaat sowieso vertrekken met een heel vreemd gevoel. Ik dacht dat ik absoluut niet geslaagd zou zijn na mijn 'blunders' bij de psychologe, maar blijkbaar was 't toch goed genoeg om door te gaan naar de volgende proef. Succes ermee :-)
AINP - Paulo
Besart
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2019, 11:39

Re: persoonlijkheidsproeven 2019

Bericht door Besart »

Hallo

ik heb onlangs gesolliciteerd voor de functie maatschappelijk assistent bij de Federale Politie.
Er werd me verteld dat er een aantal tests zullen plaatvinden, zoals een psychotechnische test waar gepeild wordt naar de cognitieve vaardigheden. Een taaltest en een alegemene test (mogelijks ook wiskunde).
Heeft iemand hier ervraring mee? Zoja, kan iemand me aub eens wat meer uitleg hierover geven. Ik wil de job heel graag, is exact wat ik zoek en zou me daarom heel goed willen voorbereiden.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Besarta
Rubenvn
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2021, 10:28

Re: persoonlijkheidsproeven 2019

Bericht door Rubenvn »

stfnpts schreefCOLON 20 Sep 2019, 17:13 Gesprek met de psycholoog: ik vond dit een aangenaam gesprek, maar de zenuwen hebben het hier op een bepaald moment van mij overgenomen. Ik geraakte helemaal niet meer uit mijn woorden tijdens mijn voorstelling en het geven van mijn motivatie ( :roll: ) maar voor de rest is het wel vlot gegaan. Ze gaan hier vooral in op je studie- en werkverleden en polsen hier naar wie je bent als persoon en je kennis van de theorie.

Je gaat sowieso vertrekken met een heel vreemd gevoel. Ik dacht dat ik absoluut niet geslaagd zou zijn na mijn 'blunders' bij de psychologe, maar blijkbaar was 't toch goed genoeg om door te gaan naar de volgende proef. Succes ermee :-)
Bedankt voor deze heldere uitleg. Juist een vraagje. Wat bedoel je met ‘je kennis van de theorie’? De werking van de geïntegreerde politie? Waaruit alles bestaat? Alvast bedankt voor de toelichting.

Mvg,
Ruben
BUTTON_POST_REPLY