Cognitieve vaardigheidsproef (video)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
AntonWillems
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2017, 15:49

Cognitieve vaardigheidsproef (video)

Bericht door AntonWillems »

Bij mijn 1ste poging bij de cognitieve testen was ik enkel niet geslaagd voor de "Cognitieve vaardigheidsproef (video) Verslag- inhoud : 37pnt en Verslag vorm: 20pnt
Mijn verslag was half afgewerkt en had bij de meerkeuze vragenlijst erop zitten gokken en wist bijna niets meer van belangrijke details.
Dus was ik redelijk akkoord met hun beslissing. Next time better!!

Na een anderhalf jaar heb ik nog eens deelgenomen. Nu wel voorbereid!!
Heb o.a. op deze forum heel wat info kunnen opzoeken en heb alle nuttige trucs toegepast en nog eens op een verschillende sites opgezocht hoe je een objectief verslag maakt.

Sinds ik vrijstelling had voor taalproef en redeneervermogen moest ik dus enkel die video bekijken, verslag schrijven en meerkeuze vragen aanduiden.
De testen verliepen vrij vlot. Had snel mijn verslag kunnen schrijven(objectief) alles mooi chronologisch volgorde en in objectieve vorm. Niet veel afgeweken, mooi de lijn van het verhaal gevolgd zonder te veel af te wijken naar zinloze informatie. Kort gezegd: "alles wat er gevraagd werd, zo had ik mijn verslag geschreven". En op vlak van spelling en zinsbouw ben ik redelijk goed, geen pro, maar toch redelijk goed.

Helaas ben ik er weer niet door..
-Videoverslag - Inhoud: 57
-Kennis van de Nederlandse taal: 20 ("Moet dit niet vermeld worden als "Videoverslag-vorm???")

Ik ben redelijk in de war en kan niet geloven dat ik er nu niet door ben.
Sowieso ben ik van plan om te bellen naar dienst selectie, maar daar zullen ze me enkel tips en hints geven...

Is er iets dat je in mijn situatie kan doen? Een bezwaar indienen of eventueel me testen laten herzien?
Personen die in dezelfde situatie zitten of gezeten hebben mogen ook iets van hen laten horen. Ben benieuwd naar jullie verhaal/tips...

Mvg,

Anton
BUTTON_POST_REPLY