Oefeningen cognitieve vaardigheidsproef - Inspecteur

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
marck.vh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2015, 11:49

Oefeningen cognitieve vaardigheidsproef - Inspecteur

Bericht door marck.vh »

Hallo,

Ik heb al redelijk veel oefeningen gemaakt voor de cognitieve vaardigheidsproeven, op de website van jobpol, selor én vdab, daar heb ik allemaal de testen doorlopen en scoorde ik meestal goed, alleen mijn spelling en grammatica daar moet ik nog wat meer op oefenen.

Nu lees ik hier over een video fragment dat je moet beschrijven, wie kan me juist zeggen hoe dit exact in zijn werk gaat? Moet je een verslag schrijven op een blanco blad, of krijg je vragen met multiple-choice keuzes, of moet je zelf antwoorden invullen op vragen? Mag je tijdens de video noteren op een klad-blad?

Voor de numerieke en rekenkundige testen, mag je hiervoor een rekenmachine gebruiken, om procenten te berekenen bijvoorbeeld of andere wiskundige formules..?
Verschillen de "echte" testen veel van de testen op jobpol? Ik vond de testen op jobpol niet echt moeilijk, maar ik veronderstel dat de "echte" testen een stuk moeilijker zullen zijn, of toch niet?

Ik ga voor mezelf nog meer oefeningen maken op andere websites voor de cognitieve testen, of zijn die van op jobpol, selor en vdab voldoende?
Linden
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 22:12

Re: Oefeningen cognitieve vaardigheidsproef - Inspecteur

Bericht door Linden »

Hallo Marc,

Het filmpje duurt een 8 minuten, probeer alles goed te onthouden in welke volgorde wat gebeurd. Let op echt op kleine dingen ook.
Bijvoorbeeld huisnummers, nummerplaten... alles komt wel duidelijk in beeld.
Je kan niet alles onthouden hoor.

Je moet eerst het verslag maken, dit doe je op de computer. Je krijgt hiervoor 25 lijnen. Dus hou het héél beknopt en schrijf enkel wat je ziet...niet wat je denkt wat het is.
Gewoon chronologisch beschrijven wat je ziet. Let op spellingfouten hier, gebruik leestekens en hoofdletters. Ik persoonlijk schrijf véééééél meer fouten op de computer dan op papier.
Voor mij was dit dus geen voordeel. Je hebt wel geen tijd om eerst alles in klad te maken.

1 tip : voor je aan je verslag begint, schrijf alles in klad (ja je krijgt een klad blad waar je aantekeningen op mag zetten, niet tijdens het filmpje natuurlijk).
Ik bedoel de details. Elk nummertje dat je nog weet, telefoonnummers, enz...

Na je verslag krijg je 30 multiple choice vragen, dus goed opletten is de boodschap.
Ik vond dit niet zo moeilijk de vragen, héél voorspelbaar eigenlijk.

Wiskunde vond ik ook niet moeilijk, het zijn wel veel vragen...Ik heb ze niet allemaal af gekregen.
Je mag geen rekenmachine gebruiken, maar lees aandachtig de vraag en zo moeilijk is het niet. Zorg dat je procenten kan berekenen en gemiddelden.
Alle antwoorden zijn ook afgerond,

Persoonlijk vond ik dit redelijk éénvoudig... en ik heb geen IQ van 180 hoor :)

Spelling en grammatica was inderdaad een pak moeilijker.
Ik heb woorden tegengekomen waarvan ik de betekenis nog niet weet, dus leer vooral de spellingregels.
Ik heb me voorbereid met een gratis cursus Nederlands via de VDAB. Daar staan veel oefeningen en alle regels goed uitgelegd.

In ieder geval veel succes !! Als je nog vragen hebt stuur gerust een pb'tje.
BUTTON_POST_REPLY