Taaltest 2013 --> Wat moet je doen?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Bramk
Aspirant
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2013, 09:24

Taaltest 2013 --> Wat moet je doen?

Bericht door Bramk »

Hallo,

Enkele weken geleden ging ik naar de info avond van Politie Antwerpen en heb ik mij kandidaat gesteld voor de functie van inspecteur. Op die avond konden wij een taaltest doen, deze bestond uit 2 delen.
Deel 1: Het juiste woord invullen in een zin aan de hand van meerkeuze antwoorden.
Deel 2: Hier kreeg je telkens 4 schrijfwijze van een woord (vb onmiddellijk) en moest je de juiste kiezen. Persoonlijk vond ik dit een verschrikking.

Ons werd er verteld dat wij op de echte testen een verslag moesten maken en dat er zowel naar vorm als naar spelling zal gekeken worden. Nu dit vind ik niet zo moeilijk alsook deel 1 moet wel lukken. Maar voor deel 2 heb ik meer schrik. Nu kan ik nergens vinden wat de testen juist inhouden. Is er iemand die recentelijk deze testen heeft gedaan en mij kan meegeven wat er buiten het verslag nog op getest zal worden op gebied van taal. Krijg je daadwerkelijk een lijst met woorden waar je de juiste schrijfwijze moet uithalen of niet.

Alvast bedankt voor de feedback.
AINP promotie 40 campus Vesta.
JasonB
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2013, 16:38

Re: Taaltest 2013 --> Wat moet je doen?

Bericht door JasonB »

Het betreft:
- Spelling
- Schrijfwijzes
- Vervoegingen
- Voorzetsels
- ...

Je zal dus werkwoorden moeten vervoegen en de juiste voorzetsels in een zin moeten schrijven. Ook krijg je een lijst met woorden en moet je het correcte of foutieve geschreven woord eruit halen. De oefeningen gebeuren door elkaar, dus elke keer de opgave goed lezen is de boodschap.
Sport- & cognitieve proef AP: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef AP: Geslaagd

Medische proeven AP: Medisch ongeschikt

Sport- & cognitieve proef INP: Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd

Medische proeven INP: Medisch ongeschikt
BUTTON_POST_REPLY