Het verslag (vorm)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
stefke_smle
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2012, 15:24

Het verslag (vorm)

Bericht door stefke_smle »

Hallo allemaal,

Vorig jaar was ik niet geslaagd op mijn cognitieve proef, De vorm van het verslag was niet goed. (36 en ik moest 40 hebben) Op de inhoud en de andere onderdelen was ik wel geslaagd.

Nu moet ik zeer binnenkort deze test opnieuw maken (enkel het verslag) en ik had graag enkele richtlijnen gehad.

Moet je werken met een titel, inleiding, midden en slot of niet? En is dit dan met of zonder witregels?
Wat verstaat men onder vorm???
vanuit welk standpunt moet je schrijven.
hoeveel details moet je opschrijven, ik weet nog van vorig jaar dat ik mijn blad al bijna vol had terwijl mijn verhaal nog maar halverwege was. hierdoor raakte ik wel een beetje in paniek...

misschien iemand die enkele regels kan geven van hoe hij/zij het hebben gedaan?

Ik ben nooit een goed schrijver geweest op school dus daarom dat dit voor mij toch wel moeilijk is

alvast bedankt!
Glenne93
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012, 16:08

Re: Het verslag (vorm)

Bericht door Glenne93 »

Moeilijk op te antwoorden, gewoon als observator vertellen wat je ziet, dit in chronologische volgorde.

Scene per scene beschrijven, zonder teveel details te vernoemen. Enkel de details die belangrijk zijn in uw verslag opnemen (personen beschrijven, wat wordt er gevonden, auto's kunnen beschrijven + nummerplaat, etc...)

Ik heb deze test een paar maand geleden afgelegd, het zit nog fris in mijn geheugen.
Aangezien het hoogstwaarschijnlijk dezelfde situatie zal zijn (of hangt dit van regio af?) kan ik je privé wat uitleg geven.

Stuur me gerust een mail op gl_mich@skynet.be


Glenn
BUTTON_POST_REPLY