cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Forumregels
Afbeelding
Angelo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2012, 11:36

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door Angelo »

proficiat, hoelang heb je nu moeten wachten op resultaat ???

Ik zit vooral in met die meerkeuze vragen op da videoverslag, de rest vond ik eigenlijk makkelijk
buzzy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2012, 09:46

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door buzzy »

Ben 25 mei,geweest,weet ook nog altijd niks..... :snif:

In Genk zeiden ze 8 weken wachten en in Brussel zeiden ze 3 @ 4 weken wachten.

Anders ga ik ook maar eens bellen volgende week want ik hou het niet meer :-D
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door PieterGC »

Angelo schreefCOLONproficiat, hoelang heb je nu moeten wachten op resultaat ???

Ik zit vooral in met die meerkeuze vragen op da videoverslag, de rest vond ik eigenlijk makkelijk
8 mei geweest dus net geen 2 maand
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Stephanie_
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2012, 19:07

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door Stephanie_ »

PieterGC schreefCOLON
Stephanie_ schreefCOLON
Angelo schreefCOLONamai, ze hadden gezegd tss 3 en 5 weken, hopelijk geen 8 zunne
Tegen mij 3 à 4...
Ik heb vandaag post gehad. Geslaagd :sik:
Ik ook geslaagd :-D Proficiat!!
Proef 1 INP: Geslaagd
Proef 2 INP: 30/11/2012
Proef 3 INP: In afwachting van uitnodiging
Proef 4 INP: In afwachting van uitnodiging
Antecedentenonderzoek 07/08/2012
Angelo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2012, 11:36

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door Angelo »

Proficiat Steph
Angelo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2012, 11:36

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door Angelo »

De verlossende brief ( 21 juni examendag) was vandaag mee met de post :
GESLAAGD, oef, een pak van mijn hart alvast
taalproef : 55
Redeneervermogen : 61
VIdeoverslag vorm : 61
Videoverslag Inhoud : 50
functioneel parcours : 2m:12s
Krachtproef : 30s

afwachten nu voor de volgende brief
rasta
Politie
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2011, 12:52

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door rasta »

Hallo,

Ik doe voor de tweede keer mee aan de interne promotie van agent naar INP, vorig jaar op alles geslaagd behalve de commissie.
Ik ben 2 weken geleden naar een infosessie geweest alwaar men zei dat de beroepsproef dit jaar anders zou verlopen. Onder andere zouden we een videofragment krijgen. Indertijd voor de selectieproeven agent was dit ook zo maar voor agent dienden we enkel wat vraagjes op te lossen. nu zouden we een verslag moeten schrijven, doch niet volgens de modus operandi van een PV...kan iemand mij dan zeggen wat ze bedoelen met een verslag schrijven, moet je enkel opsommen, in chronologische volgorde, wat men te zien kreeg, of is het dan toch volgens de bewoordingen als je bijv. ter plaatse naar een ongeval gaat (op dd worden wij via de radiokamer in kennis gesteld dat...) Mijn uiteindelijke vraag is dus wat het filmpje inhoudt, gaat het over een ongeval of iets anders? Alvast erg bedankt voor feedback! En succes aan degenen die meedoen! Groetjes
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door Robby »

Volgens mij moet je beschrijven wat je ziet uit het oogpunt van een 'normale' vaststeller.
Als ze zeggen dat je niet volgens de MO moet beschrijven, dan bedoelen ze waarschijnlijk dat je het niet moet zien alsof je een PV gaat maken.

Je zult dus moeten beschrijven wat er gebeurt door de belangrijke dingen op te sommen en de minder belangrijke weg te laten.

Als je alles beschrijft volgens de 'W's', dan zit je goed. (Wie, wat, waar, waarmee, waarom, ...)

En enkel schrijven wat je ZIET, niet wat je denkt te zien!

Als iemand een pak met wit poeder doorgeeft, dan schrijf je dat zo. Je moet niet gaan veronderstellen dat dat cocaïne is bv. Dat weet je niet, tenzij je dat gaat testen, maar dan ben je al met onderzoeksdaden bezig. En tijdens dat filmpje ben je enkel observator.
Sym
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 20:45

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door Sym »

Vandaag brief gekregen van m'n fysieke en cognitieve test, en ben geslaagd. Khad voor alles meer dan 60, enkel voor de Verslag Vorm had ik net 40 :)

Belangrijkste is telkens wanneer de camera inzoomt, dat getal of naam moet je zeker onthouden, je krijgt na je verslag nog es een lijst met detailvragen. Een fout waar ik mezelf op betrapt heb, is dat ik zodanig naar de details aant kijken was, dat ik gewoon begon te vergeten hoe het verhaal eigenlijk nog evolueerde. Ik bedoel daarmee dat het bij mij om een diefstal ging, opgepakt, verhoort, voorgeleid bij die en die, maar dat ik begon te vergeten is die nu bij die of die eerst geweest...
De rest valt eigenlijk vrij goed mee, al zijn die redeneervragen (je kent ze wel, de F knopjes, waarbij een vierkantje veranderd in een cirkel, verandert van kleur en dergelijke, en jij dan moet zeggen wat er gebeurd met jou 'vraag') niet te onderschatten. Ik was verre van klaar, er waren geloof ik 40 oefeningen en ik heb er maar een 28 kunnen doen. Doe ze goed, want met 40punten ben je er al, het heeft geen zin je te haasten en te gokken, want missen is punten kwijt hé. De rest is makkie. Neem gerust eens een plaspauze tussen 2 oefeningen door, ik heb dat ook gedaan, het verzet even je gedachten....

Cognitieve Vaardigheidsproeven
Redeneervermogen 61,333
Taalproef 61
Videoverslag - Inhoud 63,49
Videoverslag - Vorm 40

Functioneel Parcours
Hindernispiste 02m47s
Krachtproef 00m31s
Cognitieve Vaardigheidsproeven
Redeneervermogen 61,333
Taalproef 61
Videoverslag - Inhoud 63,49
Videoverslag - Vorm 40

Functioneel Parcours
Hindernispiste 02m47s
ebuzola
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010, 19:42

Re: cognitieve vaardigheidsproef moeilijk?

Bericht door ebuzola »

Sym schreefCOLONVandaag brief gekregen van m'n fysieke en cognitieve test, en ben geslaagd. Khad voor alles meer dan 60
De rest valt eigenlijk vrij goed mee, al zijn die redeneervragen (je kent ze wel, de F knopjes, waarbij een vierkantje veranderd in een cirkel, verandert van kleur en dergelijke, en jij dan moet zeggen wat er gebeurd met jou 'vraag') niet te onderschatten. Ik was verre van klaar, er waren geloof ik 40 oefeningen en ik heb er maar een 28 kunnen doen. Doe ze goed, want met 40punten ben je er al, het heeft

Cognitieve Vaardigheidsproeven
Redeneerverm
Taalproef 61
Videoverslag - Inhoud 63,49
Videoverslag - Vorm 40

Functioneel Parcours
Hindernispiste 02m47s
Krachtproef 00m31s
Proficiat. Wanneer heb je deze testen gedaan? Duurde het lang voor se resultaten kreeg?
Cognitief & Fysiek : Geslaagd op 15-10-2014
Persoonlijkheidsproef : Geslaagd op 27-11-2014
Selectiecommissie : In afwachting
Medische proef :
Antecedentenonderzoek: 12/03/2015 bezoek
BUTTON_POST_REPLY