Puntenverdeling bij de eerste proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
kristienvh
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2010, 17:25

Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door kristienvh »

Ik heb deze morgen mijn eerste proef afgelegd. Ik vond de computertesten wel meevallen enkel het filmpje en het bijhorende verslag vond ik moeilijk. Teveel informatie op korte termijn opslaan. Ook de meerkeuze vragen over de film vond ik niet simpel.
Ik vroeg me dus af hoe zit het met de puntenverdeling. Als ik niet geslaagd ben op het verslag of op de vragen nadien ben ik dan ook niet geslaagd voor de hele test?
Gebruikers-avatar
Obey_The_Law
Aspirant
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010, 20:59

Re: Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door Obey_The_Law »

kristienvh schreefCOLONIk heb deze morgen mijn eerste proef afgelegd. Ik vond de computertesten wel meevallen enkel het filmpje en het bijhorende verslag vond ik moeilijk. Teveel informatie op korte termijn opslaan. Ook de meerkeuze vragen over de film vond ik niet simpel.
Ik vroeg me dus af hoe zit het met de puntenverdeling. Als ik niet geslaagd ben op het verslag of op de vragen nadien ben ik dan ook niet geslaagd voor de hele test?
Iedereen heeft goede en minder goede delen bij de cognitieve vaardigheden, ikzelf vond het mathematische gedeelte dan weer wat moeilijker :P
Maar ik denk niet dat je zal buizen omdat je op 1 stuk wat minder doet.
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door Bart V »

Hier staat wat info betreffende de testen en puntenverdelingen:
http://www.jobpol.be/newsimages/2009070 ... lement.pdf
PZ Gent
DominicVE
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2010, 12:25

Re: Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door DominicVE »

Ik ben even een kijkje gaan nemen naar de link die u stuurde.
"De kandidaat slaagt indien hij/zij op iedere proef (de proef tot het meten van het cognitief potentieel, de proef kennis van de taal en de proef met betrekking tot de vertoonde video) een score behaalt van 40 of meer."

Ik heb mij pas gisteren ingeschreven en het zal dus nog een tijdje duren alvorens ik aan de eerste proef mag deelnemen. Toch heb ik vandaag reeds 2 maal de cognitieve proef op jobpol.be volmaakt en kwam ik op dezelfde vraag.
Nu gaat mijn vraag verder :greenb: , de test op jobpol staat in totaal op 60, dus 40/60 zou op dit onderdeel een voldoende geven? Ook al heb je op 1 van de onderlinge testen een score van bvb 4/10 behaald?

Het is maar om een goede voorbereiding te hebben dat ik me dit afvraag :whoeha: .

Bedankt alvast.
Matthias
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:25

Re: Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door Matthias »

U zal u resultaten hoogstwaarschijnlijk wel al hebben kunnen doorgenomen aangezien u post dateert van mei 2010.
Voor eventueel andere kandidaten: volgens mij dient u op alle 3 de beoordelingscriteria: redeneervermogen, taal en video minstens (op elk van de drie dus) een score van 40 te behalen. Hoe dit wordt uitgerekend weet ik niet, er is geen maximum score volgens mij. Dit was toch vroeger zo.
Toelatingsproeven AP
Test 1 - Geslaagd
Test 2 - Geslaagd
Test 3 - Geslaagd
Test 4 - Afwachting
Ridvan
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2011, 23:41

Re: Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door Ridvan »

De punten zijn berekend op de database voor agenten van politie/ inspecteur. Die bestaat ongeveer uit een 1000-tal kandidaten.
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Puntenverdeling bij de eerste proef

Bericht door Kris82 »

Matthias schreefCOLONU zal u resultaten hoogstwaarschijnlijk wel al hebben kunnen doorgenomen aangezien u post dateert van mei 2010.
Voor eventueel andere kandidaten: volgens mij dient u op alle 3 de beoordelingscriteria: redeneervermogen, taal en video minstens (op elk van de drie dus) een score van 40 te behalen. Hoe dit wordt uitgerekend weet ik niet, er is geen maximum score volgens mij. Dit was toch vroeger zo.
En? Heb jij ondertussen al je uitslag van het gesprek met de selectiecomissie?
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
BUTTON_POST_REPLY