vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Forumregels
Afbeelding
float

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door float »

In het kader van agenten van politie.
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Neo »

lax schreefCOLON
float schreefCOLONIn het basiskader zitten enkel inspecteurs, geen agenten.
aah;waar zitten wij dan?
Wij horen niet tot de basiskader,welke kader dan wel?

Agenten van Politie (voorheen Hulpagenten) zitten in het Hulpkader. De Inspecteurs zitten in het Basiskader en dat is idd een categorie hoger dan de agenten.
Er zijn in totaal 4 kaders, hulp-, het basis-, het midden- en het officierskader.
Inspecteur Interventie
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Robby »

Het 'hulpkader' is 'agentenkader' geworden.
NVS15
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2010, 17:25

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door NVS15 »

In december 2008 slaagde ik voor de cognitieve vaardigheidstesten voor inspecteur van de politie. Toen melde men dat dit geldig was tot het einde van mijn dagen. Is dit ondertussen reeds veranderd?
Zulu11
Politie
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 19:08

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Zulu11 »

NVS15 schreefCOLONIn december 2008 slaagde ik voor de cognitieve vaardigheidstesten voor inspecteur van de politie. Toen melde men dat dit geldig was tot het einde van mijn dagen. Is dit ondertussen reeds veranderd?
Nee, dit is nog steeds het geval. Wanneer je slaagt voor de cognitieve proef moet je deze nooit meer afleggen (indien je voor hetzelfde kader of een lager kader solliciteert). Dit omdat men veronderstelt dat je er niet dommer op gaat worden :wink:
NVS15
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2010, 17:25

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door NVS15 »

Gregory schreefCOLON
NVS15 schreefCOLONIn december 2008 slaagde ik voor de cognitieve vaardigheidstesten voor inspecteur van de politie. Toen melde men dat dit geldig was tot het einde van mijn dagen. Is dit ondertussen reeds veranderd?
Nee, dit is nog steeds het geval. Wanneer je slaagt voor de cognitieve proef moet je deze nooit meer afleggen (indien je voor hetzelfde kader of een lager kader solliciteert). Dit omdat men veronderstelt dat je er niet dommer op gaat worden :wink:
Deze test is wel al veranderd ivm de format die ik toen aflegde, met blijkbaar een fysiek gedeelte. Ben ik hier dan ook voor vrijgesteld?
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Math »

NVS15 schreefCOLON
Gregory schreefCOLON
NVS15 schreefCOLONIn december 2008 slaagde ik voor de cognitieve vaardigheidstesten voor inspecteur van de politie. Toen melde men dat dit geldig was tot het einde van mijn dagen. Is dit ondertussen reeds veranderd?
Nee, dit is nog steeds het geval. Wanneer je slaagt voor de cognitieve proef moet je deze nooit meer afleggen (indien je voor hetzelfde kader of een lager kader solliciteert). Dit omdat men veronderstelt dat je er niet dommer op gaat worden :wink:
Deze test is wel al veranderd ivm de format die ik toen aflegde, met blijkbaar een fysiek gedeelte. Ben ik hier dan ook voor vrijgesteld?
Het fysieke gedeeltje moet je sowiso doen. Dat is het functioneel parcours.
Start opleiding Agent 2012
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Robby »

sowieso schijft men zo!
Tiglet
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2011, 20:54

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Tiglet »

Als ik de eerste pagina lees, krijg ik een vrijstelling van de cognitieve vaardigheden met mijn bachelor in de toegepaste informatica? Dus dan zal ik bij mijn eerste proef alleen maar de fysieke test moeten afleggen?
FrédérickC
Politie
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2011, 17:26

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door FrédérickC »

Tiglet schreefCOLONAls ik de eerste pagina lees, krijg ik een vrijstelling van de cognitieve vaardigheden met mijn bachelor in de toegepaste informatica? Dus dan zal ik bij mijn eerste proef alleen maar de fysieke test moeten afleggen?
Dat klopt.
OPAC 105e Promotie

INP: PZ Gent
Tiglet
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 11 Okt 2011, 20:54

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Tiglet »

Nog even een ander vraagje dan:
Ik veronderstel dat je meteen na je fysieke proef weet of je geslaagd bent of niet?

Zo ja, krijg je dan niet sneller een uitnodiging voor proef 2 aangezien ze je cognitieve testen niet moeten verbeteren?

Merci voor het duidelijke antwoord op de vorige vraag alvast ;)
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door NickVE »

Tiglet schreefCOLONZo ja, krijg je dan niet sneller een uitnodiging voor proef 2 aangezien ze je cognitieve testen niet moeten verbeteren?
Ja.

Ik heb de procedure ook doorlopen met bach toegepaste informatica op zak.
Eind september 2010 heb ik mij ingeschreven, 1ste week van juni 2011 kreeg ik het telefoontje dat ik geslaagd was voor de ganse selectieprocedure. Kwestie van een beeld te schetsen.
INP PZ Antwerpen
hansv
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 23:07

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door hansv »

Een zeer oud topic even bovenhalen: wanneer krijg je een vrijstelling van de cognitieve proeven?
Ik ben in het bezit van een graduaats diploma en wens te solliciteren voor HINP BS ICT. Her en der kan je lezen dat als je een hoger diploma hebt, je een vrijstelling hebt voor de coginitieve.

Maar opvallend: Als je wil solliciteren voor HINP BS dien sowieso in het bezit te zijn van een hoger diploma. Waarom staan er dan toch cognitieve proeven beschreven in de selectieprocedure?
Diria
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2015, 22:36

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Diria »

Robby schreefCOLONsowieso schijft men zo!

U heeft ook wel een lettertje tekort geschreven hoor !
:wink:
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: vrijstelling cognitieve vaardigheidstesten

Bericht door Robby »

Ah ja?
In de veronderstelling dat je te weinig bedoelt: welke dan?
BUTTON_POST_REPLY